کرج - سی و پنجمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که نمایندگان منتخب مردم با لایحه خرید ۱۴ دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر موافقت کردند.

موافقت اعضای شورای شهر با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد رییس شورای شهر اظهار کرد: در هفته گذشته تعدادی از اعضای شورای شهر کرج در همایش «شهر ایده آل» در کیش شرکت کرده  بودندکه  این سفر با هزینه شخصی اعضای شورای شهر صورت گرفت.

محمد نبیونیافزود: حضور اعضا در این همایش ها به ارتقا آگاهی از مسائل و مشکلات  در جامعه شهری کمک می کند و تاثیر به سزایی در عملکرد شهری دارد.

در ادامه لایحه ای مورد بررسی قرار گرفت که در آن به شهرداری این اجازه داده شود تا با خرید ۳ دستگاه ون از شرکت ایران خودرو جهت راه اندازی گشت خدمات اجتماعی مدیریت شهری توسط سازمان فرهنگی به مبلغ ۳میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در بودجه سال آینده اقدام شود که این لایحه به اتفاق آرا به تصویب اعضا رسید.

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص این لایحه گفت: عمده بحث در کمیسیون بر سر اجاره یا خرید این خودروها بود که در نهایت بر خرید تاکید شد و علاوه بر این شرط شده که پرسنل این سه دستگاه ون از خود شهرداری تامین و نیروی جدیدی به شهرداری اضافه نشود.

لایحه بعدی مربوط به اخذ مطالبات شهرداری کرج از شهرهای اقماری از محل ارائه خدمات حمل ونقل عمومی بود که مقرر شد وصول مطالبات به شکل تهاتری با ملک انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این روش در گذشته  ودر زمانی که سازمان اتوبوسرانی مستقل بود انجام می شد افزود: در حال حاضر این اختیار با تصویب شورا  و برای سازمان مدیریت حمل و نقل انجام خواهد شد.

عباس زارع افزود: با توجه به اینکه شهرداری کرج مطالباتی از این شهرها دارد مقرر شد با تهاتر با ملک این مطالبات اخذ شود.

فرج الله ایلیات نیزدر خصوص این لایحه گفت: این لایحه از چند بعد اشکال دارد، اگر سازمان اتوبوسرانی نمی تواند مطالبات خود را پرداخت کند چگونه سه سازمان به یک سازمان انتقال یافته است.

زارع در ادامه گفت: این اختیار در گذشته به سازمان اتوبوسرانی داده شده و در حال حاضر سازمان جدید شکل گرفته و این اختیار را مجدد می خواهد بگیرد تا سازمان مطالبات را به صورت تهاتری انجام دهد.

در نهایت ان لایحه نیز با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب اکثریت رسید.

خرید ۱۴ دستگاه  اتوبوس به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال با ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد تهاتر دیگر لایحه ارائه شده به صحن علنی شورای شهر کرج بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه خرید اتوبوس های جدید در چارچوب طرح بی آرتی نیست  افزود: این تعداد اتوبوس مُسکنی خواهد بود که به ناوگان اتوبوسرانی در مسیر میدان کرج  به حصارک اضافه خواهد شد.

مهدی حاجی قاسمی افزود: حمل و نقل بی آر تی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد بنابرین این تعداد اتوبوس حداقل کاری است که می توان برای بهبود بخشیدن به اوضاع ناوگان شهری صورت بدهد.

وحیدی نائب رئیس شورا با اشاره به اینکه مدیران شهری که مسئولیت مربوط به هر حوزه ای را دارند باید در شورا حضور داشته باشند، گفت: مدیران با ادله قویتر  وبا حضور خود در شورا اعضا را قانع کنند و نیاز است سازمان فرهنگی، ترافیک و اتوبوسرانی در جلسات شورا برای توضیحات بیشتر حضور یابند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در ادامه جلسه گفت: با اجرای فرایند بی آر تی مخالفتی ندارم اما با خرید اتوبوس با منابع مالی شهرداری مخالف هستم چراکه این روند باید به بخش خصوصی واگذار شود تا سرمایه گذار وارد عمل شود.

حسین محمدی در ادامه گفت: اگر شهرداری بین رانندگان فراخوان دهد بخشی از بودجه برای خرید اتوبوس برعهده سرمایه گذار خواهد بود.

عباس زارع با اشاره به اینکه یک سری ابهامات در خرید اتوبوس ها وجود دارد، تاکید کرد: اتوبوس هایی که خریداری می شود باید دارای استاندارد های زیست محیطی بالا باشد و متعاقب آن در خصوص واگذاری به بخش خصوصی پیگیری های لازم صورت بگیرد.

این لایحه با تذکرات داده شده  وقید لزوم استانداردهای زیست محیطی با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه لایحه ای مطرح شد که به شهرداری این اجازه  داده شود تا برای پرداخت ۴میلیارد ریال از بودجه عمرانی سال جاری برای کمک به تکمیل ساختمان اداری دادگستری در غالب پروژه اداری از ماده ۱۶ اقدام کند.

عباس زارع در توضیح این لایحه گفت: با حضور مدیر کل حقوقی شهرداری در جلسه کمسیون بودجه قراربر این شد تا برای توسعه حوزه قضایی که نیازمند توسعه ساختمان دادگستری است این بودجه اختصاص یابد. این لایحه نیز در نهایت به تصویب شورا رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.