معاون وزیر امور خارجه گفت: سفارت ایران در چین با مقامات چینی در ارتباط هستند تا به طور کامل از ابعاد حادثه برخورد نفت کش ایرانی با نفت کش چینی و ناپدید شدن ۳۰ نفر از هموطنان اطلاع پیدا کنند.

وزارت خارجه پیگیر وضعیت ناپدیدشدگان ایرانی در دریای چین است

به گزارش قدس آنلاین، حسن قشقاوی معاون امور کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در این ارتباط با سفیر ایران در چین رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی داشته است، ادامه داد: با توجه به اینکه این اتفاق در ۱۶۰ مایلی شانگهای رخ داده با سرکنسول کشورمان در شانگهای نیز در ارتباط هستیم تا از جزئیات دقیق اتفاق رخ داده، اطلاع پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طبعا هرگونه اطلاع رسانی از سوی وزارت خارجه در این زمینه مستلزم اطلاعات دقیق از این اتفاق است، اظهار کرد: دوستان ما در سفارت ایران در چین و همچنین کنسولگری کشورمان در شانگهای در ارتباط با مقامات چینی هستند تا به طور کامل از ابعاد قضیه اطلاع پیدا کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: طبق آنچه که گفته شده این کشتی حامل مشتقات نفت خام و پتروشیمی بوده است و این تصادف در ۱۶۰ مایلی رودخانه یانگ‌تسه رخ داده است.

قشقاوی در پایان تصریح کرد: در این  کشتی ۳۰ خدمه ایرانی و چند نفر بنگلادشی حضور داشتند.

بر اساس آنچه که خبرگزاری شینهوا چین منتشر کرده است، وزارت حمل و نقل چین، امروز اعلام کرد که ۳۲ نفر در پی برخورد دو کشتی که یکی از آنها نفتکش بوده است، ناپدید شده‌اند. این نفتکش بر اثر این برخورد که شب گذشته اتفاق افتاد، آتش گرفته است.

 در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در حال حاضر مفقود هستند. تمامی افراد ناپدید شده متعلق به نفتکش بوده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آنها آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.