معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به پیگیری و جستجوی ۳۲ دریانورد مفقود شده گفت: به دنبال این حادثه کشتی های اطراف و کشور چین برای اطفاء حریق اقدام کردند و هلی‌کوپتر امداد نیز اعزام شد، اما متاسفانه تا کنون اطلاعی از خدمه این کشتی وجود ندارد.

سرنوشت نامعلوم ۳۰ دریانورد ایرانی/هیچ اطلاعی در دست نیست

به گزارش قدس آنلاین، هادی حق‌شناس در خصوص سانحه نفتکش ایرانی اظهار کرد: متاسفانه دیروز ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در  ۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین، این حادثه رخ داده و یک کشتی حامل گندم با این کشتی تصادم داشته که به دلیل حمل نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا، کشتی ایرانی دچار حریق شد.

وی افزود: به دنبال این حادثه کشتی های اطراف و کشور چین برای اطفاء حریق اقدام کردند و هلی کوپتر امداد نیز اعزام شد، اما متاسفانه تاکنون اطلاعی از خدمه این کشتی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که این کشتی ۳۲ خدمه داشت که ۳۰ نفر از آنها ایرانی و  ۲نفر بنگلادشی بودند، تصریح کرد: کشتی حادثه دیده ۱۳۶ هزار تن بار داشت و ۲۵ آذرماه امسال از بندر عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، با همکاری شرکت ملی نفتکش ایران در دفتر این شرکت در چین مشغول بررسی جزئیات و علل حادثه هستند.

حق‌شناس افزود:  از طریق مرکز MRCC  بندرعباس با  مرکز MRCC چین تماس گرفتیم و اطلاعات کشتی و اطفا حریق را لحظه به لحظه دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد:  آنچه در حال حاضر برای ما اهمیت دارد، سرنوشت دریانوردان مفقود شده است که متاسفانه هنوز اطلاع قطعی از سرنوشت این افراد وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.