اصفهان- گردهمایی بزرگ شرکت های تولیدکنندۀ لوازم خانگی و شرکت فولادمبارکه با تأکید بر توسعۀ همکاری های فنی و تجاری و با هدف حمایت متقابل از تولید ملی و اشتغال، با حضور مدیرعامل و مدیران حوزۀ فروش و بازاریابی فولادمبارکه و جمعی از مدیران عامل و کارشناسان بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور در تهران برگزار شد.

توسعه همکاری های فنی و تجاری و حمایت متقابل از تولید ملی و اشتغال

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست بهرام سبحانی گفت: ۲۵ سال از آغاز حیات فولادمبارکه در کنار صنعت لوازم خانگی و سایر صنایع کشور میگذرد. در این سالها صنعت کشور با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بود؛ اما آنچه بیش از هرچیز اهمیت داشته و دارد، وجود فضای سالم و حمایت و همدلی بوده که باعث شده صنایع داخلی زمینه های رشد و تعالی یکدیگر را فراهم آورند و امروز در این گردهمایی این مهم به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه فولادمبارکه از زمان راه اندازی تا امروز در چارچوب استراتژی های برگرفته از الگوهای جهانی در حال حرکت است، گفت: یکی از اصول راهنمای فولادمبارکه مشورت کردن با مشتریان است. در این فرایند فولادمبارکه با آگاهی از میزان رضایتمندی مشتریان و ذینفعان خود و به عبارت دیگر با شنیدن صدای مشتری، خود را در مسیر رشد فزاینده ای قرار میدهد.

سبحانی با تأکید بر اینکه مدیریت و کارکنان فولادمبارکه همواره از شنیدن راهکارهای سازنده استقبال کرده و خواهند کرد، گفت: در نظر فولادمبارکه انتقاد سازندۀ مشتری نه تنها تلخ نیست، بلکه همانند دارویی شفابخش باعث بهبودی هرچه بیشتر حال شرکت و چابک تر شدن آن میشود؛ بنابراین همواره با نگاه تعاملی و کاملا فنی از دیدگاه های صنایع بالا و پایین دست استقبال میکند و با برنامه ریزی های مناسب تلاش میکند بیش از پیش برای جامعه خود منشأ اثر باشد.

مدیرعامل گروه فولادمبارکه موضوعات کیفیت محصول، قیمت رقابتی و تحویل به موقع محصول را بیشترین مباحث مدنظر مشتریان فولادمبارکه دانست و در همین خصوص اضافه کرد: بهترین حالت این است که انتهای خط تولید فولادمبارکه ابتدای خط تولید دیگری باشد؛ از این رو ارادۀ فولادمبارکه بر این است که ورق خود را به دست مصرف کنندۀ واقعی، یعنی سازندگان داخلی کشور ازجمله تولیدکنندگان لوازم خانگی برساند و این برای فولادمبارکه باعث افتخار است.

بهرام سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری های فولادمبارکه در بخش توسعه های شرکت، تصریح کرد: سرمایه گذاری فولادمبارکه در بخشهای مختلف کشور با هدف بزرگ کردن شرکت نبوده؛ بلکه فولادمبارکه با این اقدام کوشیده است زنجیرۀ فولاد کشور را کامل کند و تولید اقتصادی به ارمغان آورد.

وی اظهار کرد: به طور قطع دستاوردهای فولادمبارکه و همکاریهای این شرکت با سایر صنایع داخلی به توسعۀ فضای کسب وکار، کسب سود بیشتر برای ذینفعان و درنهایت دستیابی به اهداف سند چشم انداز و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی میانجامد.

در ادامه محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه گفت: خداوند در قرآن کریم از آهن به عنوان وسیلۀ تأمین معیشت مردم یاد کرده است؛ از این رو امیدواریم با حضور همۀ دلسوزان عرصۀ صنعت فولاد کشور ازجمله تولیدکنندگان زحمتکش لوازم خانگی در این گردهمایی، به نتایج مطلوبی برای کمک به بهبود فضای کسب وکار مردم شریف ایران دست یابیم.

وی در ادامۀ سخنان خود گفت: فولادمبارکه برای تحویل محصولات خود به بازارهای داخلی شبکۀ گسترده ای را ساماندهی کرده است؛ به نحوی که برای عرضۀ بهینه محصولات خود به بازارهای داخلی، بیش از هزار مشتری به صورت مستقیم ورق های فولادمبارکه را خریداری میکنند؛ در عین حال با کمک شبکۀ توزیع مراکز خدماتی که در تمامی استانهای کشور گسترده است، ۳ هزار مصرف کنندۀ خرد که نمیتوانند محصولات موردنیاز خود را مستقیما از شرکت خریداری کنند، به طور غیرمستقیم از ورق های فولادمبارکه استفاده میکنند.

اکبری با تأکید بر اینکه فولادمبارکه برای عرضۀ محصول بیشتر به بازارهای داخلی و خارجی در سال های اخیر بیش از ۶هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، گفت: این سرمایه گذاری در سخت ترین موقعیت اقتصادی صورت گرفت و خوشبختانه اکنون بخش عمده ای از این سرمایه گذاری ها در جای جای میهن اسلامی به بهره برداری رسیده و رشد ۳۰درصدی در عرضۀ محصول را به بار آورده است.

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه با اشاره به روند توسعۀ ظرفیت فولاد خام در شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: در سال ۱۳۷۲ میزان تولید در شرکت فولادمبارکه 2.4 میلیون تن بوده است که با اجرای طرحهای توسعه این میزان در ۱۳۹۵ به 7.2 میلیون تن افزایش یافته است. در گروه فولادمبارکه نیز در سال ۱۳۸۵ میزان تولید 4.9 میلیون تن بوده و در سال ۱۳۹۶ به10.3 میلیون تن افزایش یافته است؛ همچنین مقرر است تا سال ۱۳۹۸ این میزان به 12.8 میلیون تن و تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵میلیون تن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ برای اولین بار توزیع محصولات فولادمبارکه از مرز 6.2 میلیون تن گذشت و مطابق برنامۀ در نظر گرفته شده مصمم هستیم تا پایان سال جاری این میزان را به ۷میلیون تن برسانیم.

اکبری اشتغالزایی را یکی از دغدغه های اصلی کشور دانست و با بیان اینکه در گروه فولادمبارکه به طور مستقیم و غیرمستقیم ۳۵۵هزار فرصت شغلی به وجود آمده است و در آیندۀ نزدیک با به بهره برداری رسیدن سایر طرح ها ۲۰هزار فرصت شغلی دیگر هم در گروه فولادمبارکه ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: فولادمبارکه و تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان ازجمله تولیدکنندگان لوازم خانگی میتوانند دست در دست یکدیگر به توسعۀ فضای کسب وکار و رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه افزود: به منظور تأمین حداکثری نیاز بازار داخلی، فولادمبارکه با کاهش سهم بازارهای صادراتی، عمدۀ تمرکز خود را بر بازارهای داخلی قرار داد؛ به نحوی که این میزان عرضه در سال ۹۵ با رشد ۴۲درصدی نسبت به سال ۹۴ به ۴میلیون و ۷۲۰هزار تن رسیده است. همچنین در ۹ماهۀ سال جاری عرضۀ محصول به بازارهای داخلی با ۳۲درصد رشد به ۴میلیون و ۳۶۰هزار تن رسید تا علاوه بر تأمین نیاز مصرف کنندگان داخلی، از خروج ارز نیز جلوگیری شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین میزان خرید محصول از فولادمبارکه برای استفاده در صنعت تولید لوازم خانگی حدود ۱۲۰هزار تن بوده است، گفت: اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی در شاخص های رضایتمندی خود از فولادمبارکه، کیفیت محصول را یکی از شاخص های اصلی دانسته اند، برای فولادمبارکه بسیار مهم است؛ همچنان که در تمامی کشورهای صنعتی توسعه یافته، تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان هستند که به شاخص کیفی محصول بیشترین اهمیت را میدهند و این امر میتواند در ارتقای صنایع بالادستی ازجمله فولادمبارکه نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

وی از پراکندگی کارخانه های تولیدکننده لوازم خانگی در سطح کشور به عنوان یک مزیت برای ایجاد اشتغال پایدار در اکثر استانها یاد و تصریح کرد: حدود ۷۵درصد مشتریان فولادمبارکه در بخش لوازم خانگی مربوط به استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان هستند.

محمود اکبری با اشاره به سهم ۲درصدی لوازم خانگی از فولاد تولیدشده در جهان گفت: از حدود 1.6 میلیارد تن فولاد تولیدشده در جهان حدود ۳۰میلیون تن آن به صنعت لوازم خانگی اختصاص یافته است.

وی در همین خصوص افزود: به تفکیک زمینۀ فعالیت در ۸ماهۀ سال ۹۶ سهم محصولات تحویل شدۀ فولادمبارکه به مشتریان در بخش لوله و پروفیل ۲۵درصد، صنایع تکمیلی ۲۲درصد، صنعت حمل ونقل ۱۷درصد، صنایع خرد و مراکز خدماتی ۱۰درصد، سازه های فلزی ۹درصد، لوله های انتقال آب و سیالات ۷درصد، لوازم خانگی ۲درصد و سایر صنایع ۸درصد بوده است.

او هدف از برگزاری این گردهمایی را برقراری تعامل هرچه بهتر و سازنده تر بین فولادمبارکه و تولیدکنندگان لوازم خانگی دانست و تصریح کرد: معرفی بهتر توانمندیهای گروه فولادمبارکۀ اصفهان از یک سو و پیش بینی بهتر توسعه کمی و کیفی صنعت لوازم خانگی از دیگر سو، جزو اهداف برگزاری این گردهمایی بوده است.

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد این گردهمایی به ترسیم بهتری از وضعیت آیندۀ صنایع لوازم خانگی، دسترسی دقیق فولادمبارکه به اطلاعات تولید لوازم خانگی در رشته های مختلف جهت برنامه ریزی ها و اطلاع یافتن سریع تر از تغییرات تکنولوژی تأثیرگذار در صنایع لوازم خانگی و درنهایت تأمین نیازها و انتظارات و افزایش سطح رضایتمندی این صنف تلاشگر و محترم منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.