قم- مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هدف اصلی فتنه‌گران اساس اسلام است نه گرانی و مشکلات اقتصادی، گفت: فتنه‌گران با اسلام و قرآن مخالفت داشتند و اگر به آنها طلا هم داده شود، چون با دین مشکل‌دارند، با هیچ‌چیز کنار نمی‌آیند.

هدف اصلی "فتنه‌گران" اساس اسلام است نه گرانی و مشکلات اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای انقلابی شهر مقدس قم که به‌منظور محکومیت فتنه اخیر کشور و پیگیری مطالبات مردمی در دفتر ایشان گردهم آمده بودند، اظهار داشت: گزارش کوتاه و جامعی که ارائه شد، امیدبخش بود. خدای متعال و رسول اکرم(ص) فرمودند که دشمنان همیشه نقشه می‌کشند، دشمن هرگز خاموش نشده و نمی‌شود و دست برنمی‌دارد و هر روز نقشه تازه‌ای می‌کشد.

وی ادامه داد: خدای متعال پس از این تذکرات، به رسول خدا(ص) هم دستور بیدارباش و هوشیاری داده است، امیر مؤمنان علی(ع) در نامه‌ای که برای مردم مصر نوشتند، فرمودند که؛ داشتن رهبر خوب یک‌طرف قضیه است و اگر بگویید که رهبر ما علی(ع) است اما در صحنه نباشید، برای شما مشکل ایجاد می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: همه مردم موظف هستند که بیدار باشند و به‌جای اینکه بگویند که "ما یک رهبر خوب داریم"، بگویند که "باید چه‌کاری انجام دهیم"، وقتی نیروهای نظامی در سنگر پاسداری می‌کنند، ممکن است یک‌لحظه خوابشان ببرد، اما این خواب را فقط مزمزه می‌کنند و مراقب هستند که به خواب فرو نروند، مسلمانان هم باید فقط خواب را مزمزه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است جامعه دو سه روزی غفلت کند اما غفلت مستمر قابل‌بخشش نیست، فتنه‌گران با اسلام و قرآن مخالفت داشتند و اگر به آنها طلا هم داده شود، چون با دین مشکل‌دارند، با هیچ‌چیز کنار نمی‌آیند، افرادی هم که این کارها را کردند، از فقرا و مستضعفان نبودند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: باید اتاق فکر دشمن را شناسایی کرد و بدانیم که فکر از کجا می‌آید، باید جبهه مقابل را از نزدیک رصد کنیم و ببینیم که آمریکا و اسرائیل در این اتفاقات چه می‌گویند، اینها آرام نمی‌شوند مگر این مملکت را به بند بکشند؛ در جنگ‌های جهانی بیش از ۷۰ میلیون نفر را کشتند اما سیر نشدند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: آمریکایی‌ها اصل و ریشه ندارند و روستایی‌هایی وحشی هستند، افراد اصل و ریشه‌دار مربوط به این کشور است، رسانه و فضای مجازی بدون تردید فضای حقیقی است، چرا ما نباید چنین فضایی داشته باشیم و کشور درگیر مرجفون باشد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر مرجفون دست برندارند خداوند آنها را سر جای خود می‌نشاند، "رجفه" یعنی لرزه و "اراجیف" یعنی لرزان، اگر اخبار، اراجیف باشد و مدام انسان را بلرزاند، انسان همیشه در تهدید است و جایی برای آسایش باقی نمی‎گذارد.

آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: چرا فضای مجازی نباید در دست ما باشد که بتوانیم اخبار صحیح را منتشر کنیم؟ دشمن با اقتصاد و نفت ما کاری ندارد بلکه با اسلام و دین ما درگیر است، اینها کاری به ارزانی و گرانی ندارند و سرشان به جای دیگر بند است.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید دین خود را خوب بفهمیم و باور کنیم و آنها را احیا کنیم، بدانید که فضای مجازی فضای حقیقی است و باید آن را به‌دست بگیریم، نگذاریم افراد دیگری که مرجفون هستند این فضا را به‌دست بگیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.