اراک- استاندار مرکزی گفت: اجرای توافقنامه طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در دستور کار خواهد بود و مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط دولتی و کمیسیون مربوطه در مجلس دنبال خواهد شد تا از توقف تولید در این شرکت جلوگیری شود.

پیگیری اجرای طرح جایگزینی کمباین های فرسوده

 به گزارش قدس انلاین ، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی،سید علی آقازاده استاندار مرکزی  درنشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت کمباین سازی ایران اظهار کرد:کمباین سازی  جز و کارخانه های بزرگ استان مرکزی است که با سابقه بیش از چهل سال دو بال صنعت و کشاورزی را حمایت می کند و بهترین تلفیق از صنعت و کشاورزی است و برخی مباحث کارگری و مشکلات پرداخت حقوق که مبتلابه کارخانجات و صنایع استان است را ندارد.

وی بیان کرد: شرکت کمباین سازی ایران سال ۱۳۹۴ تا مرز تعطیلی پیش رفت و حتی ۲۵۰ نفر از کارکنان خود را بازخرید کرد، اما در سال گذشته و با تلاش های شبانه روزی پرسنل در تولید و بازاریابی، نشاط و رونق تولید به این کارخانه بازگشت و بر این اساس ۱۵۵ نفر از نیروهایی که بازخرید شده بودند دعوت به کار شدند و باید برای بازگشت حدود ۱۰۰ نفر باقیمانده و افزایش جذب نیرو نیز تلاش شود.

اقازاده ادامه داد: نقش آفرینی کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه صنعت از سال های گذشته در استان مرکزی آغاز شده و امروز باید با پیش بینی تسهیلات کم بهره و امکان سنجی بازار فروش، در حفظ و بقای صنایع تلاش کرد.

استاندار مرکزی گفت: شرکت کمباین سازی در سال گذشته ۴۶۰ دستگاه و امسال تاکنون ۷۰۰ دستگاه کمباین تولید کرده است که امیدواریم تا پایان سال به یک هزار دستگاه برسد.

وی افزود: باید با ارائه مشوق های لازم و اعطای تسهیلات ارزان قیمت با نرخ بهره زیر ده درصد به کشاورزان و مالکان کمباین های فرسوده نسبت به ایجاد انگیزه برای خرید کمباین و همچنین جایگزین کردن کمباین های جدید اقدام شود.

آقازاده با اشاره به اینکه اجرای توافقنامه طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در دستور کار خواهد بود ، گفت: در این راستا مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط دولتی و کمیسیون مربوطه در مجلس دنبال خواهد شد تا از توقف تولید در این شرکت جلوگیری شود.

وی ابراز کرد: تشکیل کارگروه مربوط به پرداخت تسهیلات ویژه و کم بهره با استفاده از منابع بانکی نیز در دستور کار استانداری قرار دارد تا در هفته آینده نشستی با حضور مدیران کارخانه و مدیران دستگاه های ذی ربط برگزار شود و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

استاندار مرکزی بر پیگیری و اجرای مصوبات این نشست تاکید کرد و گفت: با اجرای مصوبات و بکارگیری تلاش مضاعف باید زمینه ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد را بیش از پیش فراهم سازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: ۶۴ درصد محصولات شرکت کمباین سازی ایران بومی است که این مهم یک شاخص ارزشمند برای توسعه صنایع استان محسوب می شود.

محمدرضا حاجی پور افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال طرح نوسازی کمباین های فرسوده است چرا که این اقدام ضمن صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت محصول گندم، گام مهمی در راستای حفظ و بقای شرکت کمباین سازی ایران است.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران نیز در سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۰۰ دستگاه کمباین در این شرکت تولید شده و یکصد کمباین دیگر نیز برای سال آینده در حال تولید است.

حمیدی فر بیان کرد: در ۹ ماه نخست پارسال،۴۱۱ کمباین در شرکت کمباین سازی ایران تولید شده که امسال حدود ۲۹۰کمباین افزایش داشته است.

وی واردات کمباین های دست دوم را یکی از مهمترین مشکلات این شرکت دانست و گفت: با پیگیری های مدیریت شرکت، واردات کمباین های دست دوم متوقف شده اما هنوز به صفر نرسیده است.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک اظهار کرد: جایگزین کردن کمباین های جدید به جای کمباین های فرسوده برای جلوگیری از هدر رفت محصول یکی از مباحث مورد تاکید دولت یازدهم و همچنین از بندهای برنامه پنجم توسعه است که همچنان به صورت کلی عملیاتی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.