شهرکرد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری دو حفار غیر مجاز در شهرستان فارسان خبر داد .

دو حفار غیر مجاز در شهرستان فارسان دستگیر شدند

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان، بهمن عسگری سوادجانی با  اعلام این خبر افزود: پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی ، فرماندهی یگان حفاظت استان با همکاری کلانتری شهر سورشجان، موفق به کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب، چهار عدد النگو و یک تکه ابزار سنگی شد .

وی افزود: در این رابطه دو نفر حفار غیر مجاز که قصد انتقال ادوات حفاری را به یک منطقه تاریخی در شهرستان فارسان را داشتند نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به هوشیاری مأموران انتظامی، پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و همچنین انجمن‌های میراث‌فرهنگی با هر گونه حفاری غیرمجاز که قصد تخریب آثار باستانی را داشته باشند شدیدا برخورد می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روز با شماره های ۳۳۳۴۲۹۱۲ و ۳۳۳۳۵۱۵۸ تماس حال نمایند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.