ایلام- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: خشکسالی امسال به تمام کشت های دیم استان ایلام خسارت شدید و کلی وارد کرده است.

خسارت شدید خشکسالی به کشت دیم ایلام

سیدمحمدتراب میری روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در سال جاری همه کشت های پاییزه استان دچار خسارت شده است، اظهارداشت: خوشبختانه در کشت های آبی چندان مشکلی نداریم و وضعیت کشت در زمین های آبی در حال حاضر عادی است.

وی با اشاره به اینکه به علت بحران آبی در استان، مخالف کشت برنج در شالیزارها هستیم، افزود: ما نمی توانیم جلوی کشت برنج را بگیریم و هیچ دستورالعملی برای ممانعت از کشت این محصول نداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام به کشت محصولات جالیزی اشاره کرد و بیان داشت: در صورتی که آبیاری محصولات جالیزی به صورت قطره ای و سیستم های نوین باشد و یا اینکه در فضای گلخانه ای کشت صورت گیرد و هدر رفت آب نداشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت.

سیدمحمدتراب میری با اشاره به اینکه درختان باغی در این فصل از سال در خواب بوده و آسیب ناشی از خشکسالی گریبانگیر باغات نشده است، یادآور شد: اگر باغات در انتهای فصل زمستان و شروع فصل رویش مجدد آنها دچار سرمازدگی شوند، قطعاً دچار خسارت و آسیب خواهند شد و باغداران بایستی مراقب سرمای آخر زمستان و اوایل بهار باشند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.