گیلان-رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان تشکیل چندین تشکل‌های آب‌بران در استان خبر داد.

تشکیل تشکل‌های آب‌بران در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهادکشاورزی گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد از تشکیل،تشکل‌های آب بران در استان خبر داد و گفت:با نصب کنتورهای حجمی که از سیاست‌های دولت تحویل آب حجمی است، این هدف محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که آب شرب به در خانه مردم تحویل داده می شود ما معتقد هستیم در بخش کشاورزی نیز این اتفاق باید بیفتد،خاطر نشان کرد: مردم با توجه به آب بهایی که پرداخت می‌کنند،مصرف آب در مزارع را مدیریت خواهند کرد و در مجموع هدف دولت خدمت به کشاورزان است.

شعبان‌نژاد ادامه داد:همواره مشارکت‌های مردمی منجر به مدیریت منابع آبی در استان شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سال آبی مناسبی را در پیش نداریم و کشاورزان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برای تامین آب کشاورزی شخم زمستانه امسال زودتر از سال گذشته آغاز کرده‌اند،تصریح کرد:تاکنون ۱۸هزار و ۵۰۰هکتار از شالیزارهای استان شخم اول انجام شده است، این در حالیست که این میزان در سال گذشته در این موقع از سال در ۸هزار هکتار شالیزارهای گیلان شخم زمستانه انجام شده بود.

شعبان نژاد گفت: اهمیت مردم نسبت به انجام شخم زمستانه افزایش یپدا کرده است و در حال حاضر مطلع هستند که شخم زمستانه علاوه بر مدیریت صحیح مصرف آب ،موجب می‌شود که آفت های زمستان گذران در مزارع نیز از بین بروند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.