اراک-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مرمت بقعه چهل اختران(چهل دختران) واقع در روستای انجدان با رعایت اصول معماری و نظارت اداره کل با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال در مراحل پایانی مرمت است.

مرمت بقعه چهل اختران روستای انجدان رو به پایان است

به گزارش قدس انلاین، به نقل از روابط عمومی مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی سید محمد حسینی اظهار کرد: پروژه مرمت بقعه چهل اختران (چهل دختران) واقع در روستای انجدان شهرستان اراک که درسال ۸۷ به ثبت آثار ملی رسیده در مراحل پایانی است، این مرمت با تهیه طرح توسط مشاور در حال اجرا است و توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی مراحل تکمیلی آن نظارت می‌شود.

وی تصریح کرد: آواربرداری از روی گنبد، پاکسازی کامل سازه گنبد، ایجاد شبکه برروی گنبد برای مبادلات هوایی، اجرای نمای آجری منطبق به اصل بنا، مرمت دیواره‌های جانبی امامزاده از اقدامات صورت گرفته برای مرمت بارعایت اصول، انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان داشت: روستای انجدان از جمله روستاهای هدف گردشگری و کهنی است که در ۳۷ کیلومتری شهر اراک واقع شده و این نزدیکی باعث سفر گردشگران از مرکز شهر به این روستا می‌شود و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اراک شناخته می‌شود.

حسینی گفت: تاریخ احداث این بنا مربوط به دوره صفویه است و مرمت آن به توسعه و رونق گردشگری می‌انجامد که علاوه بر تاثیر اقتصادی می‌تواند بر عمرانی و آبادانی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.