باید به جای وارد کردن خودرو ، خودروساز را به کشور وارد کنیم. من موافق این موضوع نیستم که برای رقابت با خودروسازان واردات را افزایش دهیم چرا که با این کار فقط اشتغال به خارجی ها داده می شود.

به جای واردات خودرو ، خودروسازهای مختلف را به کشور بیاوریم /افزایش واردات خودرو تحت عنوان ایجاد رقابت با خودروساز داخلی اشتباه است

قدس آنلاین- بهرام شهریاری عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با تاکید بر موضوع عرضه وتقاضابه عنوان یکی از مسائلی که می تواند بر گرانی یا کاهش قیمت خودرو موثر باشد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: امروزه رقبای خارجی به ویژه در کلاس خودروهای داخلی در بازار ایران حضور داشته و قدرت نمایی می کنند که دراین بین می توان به خودروهای چینی اشاره کرد، اما از آنجا که خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی هم در خرید خودرو جایگاه ویژه ای دارد از این رو باید گفت خرید و تامین و تولید خودرو همانند پازلی است که تمام تکه های آن باید به درستی در جای خود قرار بگیرد تا بازار خودرو سامان یابد.

شهریاری در خصوص تنوع و تسهیل واردات خودرو و تاثیر آن بر گرانی یا ارزانی خرید خودرو تصریح کرد: به نظر می رسد هر چه قدر عرصه واردات آسان تر گرفته شود وضعیت قیمت خودروها رو به  روال خواهد گذاشت مگر اینکه تغییرات گسترده ای در حوزه خودروهای داخلی صورت داده شود تا قیمت ها واقعی شود. تنوع تولید و تسهیل فروش و کاهش قیمت تمام شده از جمله مسائلی است که می تواند بر بازار خودرو تاثیر گذار باشد. وی ادامه داد: اگر به خاطر داشته باشید دو سال پیش بعد از کمپین مردمی عدم خرید خودروهای داخلی هنگامی که شرایط خرید خودرو برای عامه مردم تسهیل شد و به مردم وام و تسهیلاتی داده شد خودروها ظرف مدت چند روز فروخته شدند که این موضوع به معنای افزایش قدرت خرید مردم با تسهیل کردن خرید بود. مجموع این موارد مسائلی است که می تواند در ثبات قیمت خودرو موثر باشد.

این فعال صنعت خودرو  با تاکید براینکه باید از ظرفیت های خودروسازی خارجی در کشور استفاده کرد به قدس آنلاین گفت: بنده معتقدم باید به جای وارد کردن خودرو، خودروساز را به کشور وارد کنیم. من موافق این موضوع نیستم که برای رقابت با خودروسازان واردات را افزایش دهیم چرا که با این کار فقط اشتغال به خارجی ها داده می شود، اما اگر از خودروساز خارجی دعوت کنیم و فضا را به گونه ای طراحی کنیم  که خودرو سازان وارد کشور شوند همانند آنچه در دنیا وجود دارد وخودروسازان با هم رقابت دارند آن زمان هم منافع کشور حفظ شده و هم منجر به ایجاد رقابت وتنوع تولید برای مصرف کننده خواهد شد. شهریاری در خاتمه خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان حق مشتری نیست که مجبور به خرید خودرویی بدون کیفیت با قیمت گران باشد چرا که  بی تردید اگر مشتری نباشد بازاری هم برای ارائه کالا نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.