سراوان- فرماندار شهرستان سراوان از راه اندازی بازارچه مرزی جدید در بخش جالق و اشتغال به کار ۷۰۰ نفر در این بازارچه خبر داد.

راه اندازی بازارچه جدید مرزی در بخش جالق سراوان

به گزارش قدس آنلاین، درویش نارویی در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان که در بخش جالق تشکیل شد ، اظهار داشت : بازارچه جدید مرزی با هدف ارتقاء سطح معیشت و رفاه مردم مرزنشین در بخش جالق راه اندازی می شود.

وی افزود: مردم این منطقه باید ارتباط مناسبی با تجار پاکستان به منظور صادرات و واردات کالا داشته باشند تا رونق اقتصادی منطقه را در برداشته باشد.

فرماندار سراوان معافیت گمرکی ۵۰۰ هزار تومانی برای هر نفر را یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این بازارچه عنوان کرد و گفت: حدود ۷۰۰ نفر در این بازارچه مشغول به کار خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت در اسرع وقت زیر ساخت‌های اولیه ایجاد این بازارچه را فراهم می کند.

نارویی اظهار داشت: بخش جالق بسیاری از مزیت های مناسب جهت رشد و توسعه را در خود دارد و اگر به آنها توجه شود تحول بزرگی در منطقه ایجاد می شود.

فرماندار سراوان وجود ظرفیت های گردشگری منحصر بفرد بخش جالق را یکی از مزیت های قابل توجه برشمرد و گفت: وجود باغ شهرهای زیبا، دره نگاران، قلعه شیشه ریز و تپه های باستانی می تواند حضور گردشگران را به همراه داشته باشد و باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

فرماندار سراوان با اعلام این مطلب که در حوزه های مختلف کارهای بزرگی در منطقه انجام شده است گفت: بهترین کارها در حوزه بهداشت و درمان و ایجاد مراکز سلامت، تجهیز مراکز درمانی، حضور پزشک در تمامی مراکز درمانگاهی و طرح نظام سلامت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین آب شرب شهری و روستایی بخش جالق اقدامات مناسبی انجام گرفته، افزود: در حوزه توسعه روستایی در روستاهای فاقد برق ۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

فرماندار سراوان نقش صدا و سیما و مخابرات را در نقاط مرزی ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بایستی در این حوزه کارهای زیربنایی جهت دریافت سیگنال های صدا و سیما و تسهیل ارتباطات و اینترنت که یکی از ضرورت های جامعه کنونی است بستر سازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.