چابهار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شرکت‌های ثبت‌ شده خارجی تاکنون ۵۳ میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خارجی‌ها ۵۳ میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کردند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم کردی با اشاره به وضعیت شرکت‌های ثبت‌ شده در منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳ هزار و ۱۶۸ شرکت داخلی و خارجی با سرمایه‌گذاری ۱۱ تریلیون ریال و اشتغال‌زایی بیش‌از ۱۳ هزار نفر در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: هم‌اکنون ۳۵۴ شرکت خارجی توسط سرمایه‌گذارانی از ۴۷ کشور در منطقه آزاد چابهار به‌ ثبت رسیده که افغانستانی‌ها با ۱۶۴ شرکت سرمایه‌گذاری رکوردار شرکت‌های ثبت‌ شده خارجی در منطقه آزاد چابهار هستند.

کردی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی در زمینه‌های بازرگانی، صنعتی، خدماتی و ترانزیتی در منطقه آزاد چابهار فعال هستند، تصریح کرد: پس از افغانستان، پاکستان با ۶۱ شرکت، هند با ۲۲ شرکت و چین با ۱۹ شرکت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد چابهار قرار دارند.

کردی با بیان‌ اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون ۵۳ میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای تسهیل زمینه‌های ورود سرمایه‌گذاران،‌ تنها در ۲ روز کاری به ثبت شرکت در سطح منطقه اقدام می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: همچنین امکان ثبت و راه‌اندازی انواع بانک و بیمه داخلی و خارجی و نمایندگی، امکان استفاده از نیروی کار خارجی تا سقف ۱۰ درصد، معافیت ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی‌ها و سود حاصله، امکان تبدیل ارزهای مختلف بدون محدویت، واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع بدون عوارض گمرکی، صادرات محصولات مختلف بدون تشریفات دست و پاگیر و همچنین امکان ۱۰۰ درصد مالکیت خارجی شرکت ثبت شده در منطقه آزاد از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران است.

منبع تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.