کرمان - استاندار کرمان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان مطرح کرد: ما به دنبال طرحی هستیم که مردم به بیان مطالبات خود بپردازند وآمادگی داریم با عذرخواهی از مردم که باید فرهنگ آن در بین مسئولان نهادینه شود، به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

 پیگیری مطالبات مردم از سوی مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، رزم حسینی که با موضوع حضور باشکوه مردم کرمان در راهپیمایی محکوم کردن اغتشاشات اخیر برگزار شد، گفت: بر طبق قانون جمهوری اسلامی مسئولان موظف هستند مطالبات مردم را دنبال کنند.

وی افزود: ما با حمایت مردم انقلاب کردیم و انقلاب بر پایه مردم شکل گرفت واصلی ترین رکن شکل گیری جمهوری اسلامی همین مردم هستند.

رزم حسینی یادآورشد: ما در برخی مواقع تورم بالای ۴۰ درصد داشتیم که باعث بیکاری فراوان شد و به دولت آقای روحانی رسید و همین امر مشکلات مردم را زیاد کرد.

وی افزود: سعی کرده ایم مردم با سامانه ۱۱۱ با مدیران ارتباط داشته باشند ومسولان ملاقاتهای فراوانی با مردم استان داشته باشیم تا بخشی از مطالبات آنان را پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: باید شرایط کشور را به مردم توضیح دهیم و از آنها برای دادن ایده های جدید کمک بخواهیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در دولت یازدهم هم اعتراضات مردمی داشتیم که در هیچکدام آنها برخورد فیزیکی صورت نگرفت، افزود: اعتراض به شرایط معیشتی امری است طبیعی، البته این اعتراضات در کرمان به صورت جزئی بود مردم با عقلانیت برخورد کردند و هیچ خرابی نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر برخی فرض می کنند که با شیشه شکستن و اقداماتی این چنینی می توان مشکلات جامعه را حل کرد، باید آنها را به مطالعه تاریخ سوق داد، تا بدانند که این اقدامات نتیجه ای را در پی نخواهد داشت و این در حالی است که در استان کرمان آمادگی داریم که مجوزهای لازم برای برگزاری اجتماعات قانونی را در اختیار احزاب، گروه ها و تشکل های دانشجویی قرار دهیم.

رزم حسینی افزود: هر تشکل قانونی صنفی، دانشجویی و احزاب قانونی مراجعه کنند، طبق قانون به آنها مجوز خواهیم داد و ساز و کار این موضوع را در شورای تامین در دست پیگیری داریم.رزم حسینی گفت: ما به دنبال طرحی در شورای تامین هستیم که مردم به بیان مطالبات خود بپردازند وآمادگی داریم با عذرخواهی از مردم که باید فرهنگ آن در بین مسئولان نهادینه شود به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به کودتای ترکیه گفت: در آن کودتا هزاران نفر یک شبه دستگیر شدند، اما در کشور ما شاهد چنین برخوردهایی نبودیم، باید بدانیم از مسیر قانونی مطالبات خود را دنبال کنیم.

وی از صدا و سیما هم خواست: با مردم صادقانه برخورد کند و مشکلات را صادقانه به مردم بگوید.

استاندار کرمان از همراهی و تلاش نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و ادامه داد: آثار به جا مانده از اقتصاد خراب دولت های نهم و دهم را چه کسی باید پاسخگو باشد و این موضوعات نشان می دهد که مردم در زمان انتخابات باید با دقت نظر و توجه بیشتری نمایندگان و مسئولان این نظام را انتخاب کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: اعتماد مردم با شفافیت و اطلاع رسانی افزایش می یابد و اگر با مردم رابطه تنگاتنگ داشته باشیم مطمئن هستیم که همراهی مردم را خواهیم داشت.

وی به مسائل مطرح شده درباره فساد اداری و اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: وقتی که گفتمان کارشناسی نباشد، در بین مردم ذهنیت بدی ایجاد می کند و وقتی مطالبات مردم را به خوبی انعکاس دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در استان کرمان به لطف پروردگار آمادگی داریم که پاسخگوی مردم باشیم، اظهار کرد: در استان کرمان تاکنون ۴۰۰ میتینگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برگزار شده که هیچکدام نیز لغو نشده است و کنسرت های مجاز، بی مساله و قانونی نیز در استان کرمان برگزار شده است.

استاندار کرمان به اقدامات حوزه اقتصادی استان اشاره و بیان کرد: در این استان در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی پیش بینی شده است و در حوزه توسعه روستایی ۵۰۰ میلیارد تومان سهمیه استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی در استان کرمان اختصاص یافته است که جوانان باید از این فرصت برای کارآفرینی و خود اشتغالی استفاده کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما نزدیک به هفت هزار نیروی انسانی در دستگاه های دولتی داریم، اظهار کرد: جوانان همواره فکر می کنند که باید در سیستم اداری مشغول به کار شوند و این در حالی است که ارگان های دولتی تا سه برابرنیاز خود نیروی انسانی دارند و این ازدیاد نیروی انسانی به معنای آن است که دولت را به عنوان دستگاه متولی که باید به مردم خدمت کند، بزرگ کرده ایم.

وی گفت: در دولت یازدهم بر اساس سیاست های دولتی اجازه استخدام دولتی نداشته ایم و دولت آمادگی دارد که زمینه خود اشتغالی را به خوبی برای جوانان و به ویژه جوانان تحصیل کرده فراهم کند.

استاندار کرمان ادامه داد: اگر مفاهمه دو طرفه بین مردم و مسئولان صورت گیرد، می توانیم به نقطه مشترک برسیم، زیرا با از بین بردن سرمایه های اجتماعی و شعارهای هنجار شکنانه به جایی نخواهیم رسید.

رزم حسینی گفت: باید با مردم شفاف صحبت کنیم و مقدورات خود رامطرح کنیم و با اطلاع رسانی دقیق جوانان را به سمت تسهیلات خود اشتغالی سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید یاد بگیرند که از مردم عذرخواهی کنند، افزود: عذرخواهی وزیر ارتباطات درباره نقیصه ای که در مدیریت بحران داشتیم جای تقدیر دارد.

استاندار کرمان بر حریت و آزادی مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ارتباط مستقیمی با مردم داشتیم و مردم حضور گسترده ای داشتند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم بوده و جمهوری اسلامی نیز در بحث جمهوریت و اسلامیت با پایه های اصلی خود یعنی مردم در صحنه های مختلف پیش رفته است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۱۰ سال اول دچار بحران های استقرار انقلاب اسلامی، بحران جنگ و بعد بازسازی های دوران جنگ بوده ایم اما همواره تلاش شده که مسئولان با مردم ارتباط نزدیکتری داشته و مطالبات مردم را اجرایی کنند.

راهپیمایی ۱۵ دی ماه نشان بصیرت، قاطعیت و غیرت مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این گفتگو درخصوص تحولات اخیر با تشکر از حضور باشکوه مردم کرمان گفت: استان کرمان با تدابیر اندیشیده شده شاهد اتفاق خاصی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: مردم در ۱۵ دیماه حماسه را به خوبی معنا کردند و بصیرتی مثال زدنی را به رخ کشیدند و نشان دادند نیاز انقلاب را می شناسند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه باهم در همه صحنه ها از این انقلاب دفاع کنیم نقضهای موجود باید در جای خود طرح و بررسی شود.

نماینده ولی فقیه از اعلام آمادگی برای ملاقات با مردم در وقت مناسب خبر داد و گفت: مسئولان از بطن جامعه هستند و از دسترس مردم دور نیستند.وی ادامه داد: از مسئولین تشکر می کنم که به مطالبات مردم به خوبی رسیدگی می کنند و مشکلات استان را به خوبی تعقیب می کنند و امیدوارم این دلسوزی همیشه مستحکم تر از قبل وجود داشته باشد.

امام جمعه کرمان گفت: برخی مطالبالت صنفی است که باید پیگیری شود و نگذاریم انباشته شود و مسئولین هم باید به موقع پیگیری کنند و شفافیت بین مسئولین و مردم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: مردم ایران و استان کرمان همواره آماده هستند و امیدواریم این وحدت و ولایت مداری همواره تداوم داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دشمنان از هرگونه آشوب و دردسری در کشور خوشحال می شوند و بخشی از خوشحالی آنها کاذب است زیرا خودشان می دانند که در مشکلات اخیر حجم آشوب ها آنقدر نبود که بخواهند خوشحال باشند و در این حوادث بزرگنمایی می کردند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باشیم و حماسه ای دیگر را خلق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    حقوق بازنشستگان بهداشت مثل سال پیش دادند لطف بررشی شود که آیا اختلاس نمودند یا نه؟ /