جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای به مناسبت فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی تأکید کرد باید از رجال سیاسی کشور چهره‌ای واقعی برای مردم معرفی کرد.

جامعه اسلامی مهندسین: نباید از رجال سیاسی قدیس ساخت

به گزارش قدس آنلاین، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد همواره باید از رجال سیاسی کشور چهره‌ای واقعی برای مردم معرفی کرد نه قدیسی مصون از اشتباه.
متن کامل بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به شرح زیر است:

نوزدهم دی ماه سالروز درگذشت مردی از تبار انقلاب است. بی شک مرحوم هاشمی را باید جزو هیئت امنای انقلاب اسلامی ایران دانست. وی از اولین روزهای شروع نهضت امام راحل(ره) در صحنه حضور داشت و تمام زندگی اش را برای نهضت و انقلاب گذاشت.

مبارزات سخت و نفس گیر با رژیم منحوس پهلوی و بارها زندان رفتن و شکنجه دیدن اما از پا ننشستن و از مبارزه دست نشستن، از مرحوم هاشمی مردی برای روزهای سخت انقلاب و مسئولیتهای مهم ساخته بود. با پیروزی انقلاب اسلامی دورانی دیگر در حیات آن مرحوم آغاز شد و تلاش و تدبّر ایشان در کنار اعتمادی که امام راحل عظیم الشأن(ره) به ایشان داشت، وی را واجد مسئولیتهای مهمی همچون ریاست مجلس شورای اسلامی و قائم مقام فرمانده کل قوا در دفاع مقدس نموده بود و پس از ارتحال جانسوز پیر و مرادمان، در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای اعتلای ایران عزیز تلاشی وصف ناشدنی داشت.

ریاست جمهوری اسلامی ایران در دوران سازندگی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری، هاشمی را به مردی بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ سیاسی ایران بدل ساخت. خطبه‌های دقیق و با تحلیل وی در نماز جمعه تهران همواره مورد توجه رسانه ها و تحلیلگران مسائل سیاسی ایران بود و سخنرانی های وی در محافل و مراسم گوناگون در کانون توجهات قرار داشت.

همواره شایسته است که از رجال سیاسی کشور چهره‌ای واقعی برای مردم معرفی نمود و نه قدیسی مصون از اشتباه، که بی شک هیچ تلاشی در مسیر عمل مصون از خطا و اشتباه نیست اما مرحوم هاشمی هیچگاه تندروی را نمی پذیرفت و همین امر هم موجب شده بود تا در مقاطعی توسط افراد تندرو هر دو جناح سیاسی کشور مورد شماتت قرارگیرد، لیکن هاشمی مرد انقلاب و یاور رهبری بود.

هرچند که ممکن بود در مسیر اداره کشور، در موردی، سلیقه‌ای دیگر داشته باشد اما به گفته خودش همواره نظر رهبری را مقدم بر رای و نظر خود می‌دانست و بر این روال هم زندگی کرد تا آنجاکه مقام معظم ولایت در پاسخ به نامهربانی ها نسبت به هاشمی، در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ در مورد ایشان چنین فرمود: " آقای هاشمی از اصلی ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود، از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود. بعد از پیروزی انقلاب از موثرترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود. بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد." این ها تصویر واقعی از هاشمی است که رهبر فرزانه انقلاب برای مردم معرفی می‌کند.

جامعه اسلامی مهندسین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، از خداوند متعال علوّ درجات را برای ایشان و عاقبت به خیری برای همه خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایران مسألت دارد. امیدواریم پرچم این انقلاب در سایه رهبری داهیانه مقام معظم ولایت حضرت امام خامنه‌ای به صاحب اصلی آن یعنی وجود مقدس حضرت صاحب الزمان امام عصر(ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) تحویل گردد.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

جامعه اسلامی مهندسین

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.