معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا نسبت به دریافت اشتغال روستایی اقدام کنند.

برای رسیدن به رشد اشتغال پایدار باید کمی صبوری کنیم

قدس آنلاین- معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا نسبت به دریافت اشتغال روستایی اقدام کنند.

عیسی منصوری در نشست رسانه‌ای عصر دیروز در پاسخ به قدس با اعلام این خبر گفت: مجلس شورای اسلامی شهریورماه برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی را از محل صندوق توسعه ملی و بانک‌ها در نظر گرفته است که اخیراً این مصوبه از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بین بین ۴ تا۱۰ درصد است گفت: همه ۱۲ هزار میلیارد تومان یاد شده در سال جاری هزینه نمی‌شود و رسته‌های پر اشتغال و تعاونی‌ها در اولویت دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند.

منصوری در پاسخ به پرسش دیگر قدس درباره برنامه‌های وزارت کار برای اشتغال زایی محرومان هم گفت: در طرح فراگیر اشتغال بخشی به نام اشتغال حمایتی داریم که با کمک نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد و از طریق تامین مالی از مشاغل خرد از محرومان حمایت می‌کنیم به طوری که با اجرای این بخش در ۱۵ استان تا کنون۴۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌ایم و قرار است در سایر استان‌ها نیز این برنامه را پیاده کنیم.

وی از اجرای طرح اشتغال فراگیر در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

منصوری با بیان این که سود تسهیلات پرداختی از محل طرح اشتغال فراگیر ۱۰ تا ۱۶ درصد می‌باشد، گفت: البته تعداد محدود مشمول سود ده درصدی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس مبنی بر اینکه آیا همچنان با رشد اشتغال ناپایدار مواجه هستیم یا خیر؟ گفت: باید کمی صبوری کنیم تا به رشد پایدار برسیم. بر اساس گزارش مرکز آمار طی یکسال اخیر ۸۴۱ هزار شغل ایجاد شده است. اما نکته‌ای که وجود دارد اینست که اشتغال ایجاد شده ناپایدار و کم کیفیت است. یعنی بخش قابل توجهی از رقم یاد شده در حوزه‌های حمل و نقل، مراکز و نگهداری، تعمیر و نگهداری و انبارداری بوده که مشاغل کم کیفیت محسوب می‌شوند. به همین دلیل همچنان شاهد نارضایتی تحصیل کرده‌های کشور هستیم چرا که این گونه مشاغل مطلوب تحصیل کرده‌ها نیست. ضمن این که نزدیک به ۵۰ درصد اشتغال‌هایی که در کشور ایجاد می‌شود غیررسمی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.