یکی از وکلای زن بحرینی علیه نماینده سابق بحرین که به امام عصر (عج) توهین کرده بود اقامه دعوی کرد.

اقامه دعوی علیه نماینده بحرینی به علت اهانت به امام عصر (عج)

به گزارش قدس آنلاین، «فاطمه الحواج» یکی از وکلای سرشناس زن بحرین در صفحه توییتر خود بر ضد «محمد خالد» - نماینده سابق مجلس بحرین- که در توییتی به مقدسات تشیع و ساحت امام عصر (عج) اهانت نموده و به نفرت پراکنی علیه شیعیان پرداخته اقامه دعوی نموده است.

محمد خالد نماینده سابق مجلس بحرین که از هفته پیش با سوءاستفاده از اغتشاشاتی که ایران شاهد آن بود با گستاخی تمام در توییتی ضمن اهانت به رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) به شکل وقیحانه ای به ساحت امام عصر (عج) نیز اهانت نموده بود که این اقدام وی خشم مردم، علما و شخصیت های سیاسی بحرین را به دنبال داشت.

محمد خالد که از نزدیکان پادشاه بحرین بشمار می رود بارها ثابت کرده است که حقد بی پایانی نسبت به تشیع و جمهوری اسلامی ایران دارد و از هر فرصتی برای عرض ارادت به اربابان خود در بحرین و سعودی استفاده می نماید.

در پی انتشار توییت اهانت آمیز محمد خالد برخی شخصیت های سیاسی و فعالان حقوقی و اجتماعی بحرین نیز خطاب به وزیر عدل و دادگستری و وزیر کشور بحرین این توییت محمد خالد را مصداق بارز نفرت پراکنی، فرقه گرایی و اهانت به مقدسات یک مذهب خوانده و خواستار پیگرد و مواخذه وی شده اند.

از برجسته ترین این شخصیت ها جواد فیروز (نماینده سابق مجلس، عضو جمعیت الوفاق، رئیس انجمن حقوقی سلام، مستقر در لندن)، مجید میلاد (رئیس سابق شورای شهر منامه، عضو جمعیت الوفاق، مستقر در داخل بحرین)،

حسن المرزوق (رئیس جمعیت الوحدوی، مستقر در داخل بحرین )، فیصل هیات (فعال رسانه ای، مستقر در داخل بحرین)، یوسف الجمری (فعال رسانه ای مستقر در داخل بحرین) و جلال کاظم (نمایند کنونی مجلس بحرین) بوده اند.

همچنین علمای بحرین نیز در این خصوص بیانیه صادر کرده و اشد مجازات وی را خواستار شدند. 

با اینکه محمد خالد پس از چند ساعت اقدام به حذف این توییت نموده و بدون هرگونه ابراز پشیمانی یا عذرخواهی گفته بود این توییت وی نسخه برداری از توییت «جری ماهر» مدیر رادیو «صوت بیروت» مستقر در سوئد است، اما واکنش ها نسبت به این اقدام وی همچنان ادامه دارد.

هر دوی این افراد طی روزهای گذشته توییت های بسیاری در خصوص اوضاع ایران و با نیت سیاه نمایی و در جهت سقوط نظام ایران نگاشته اند، همچنین محمد خالد اشاره داشته است که انقلابیون بحرین نیز در پی این اضطرابات ایران به لرزه افتاده اند و نگران سقوط نظامی اند که از سال ۲۰۱۱ با دخالتهایش در بحرین حامی آنها بوده است‌.

همچنین گفتنی است فاطمه الحواج که از وکلای بسیار برجسته بحرین است در حرکتی شجاعانه علیه محمد خالد اقامه دعوی نموده است. از لحاظ تعاملات شخصی و حتی نوع پوشش به ظاهر بانویی مقید و مذهبی محسوب نمی شود اما تا کنون در مقاطع مختلفی در روند انقلاب بحرین اقدام به موضع گیری های حساس حقوقی نموده و همچنین شکایت های حقوقی و اقامه دعوی علیه شخصیت های تفرقه افکن نزدیک به نظام آل خلیفه در پرونده کاری خود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.