اصفهان- امام جمعه اصفهان با بیان این‌که زیربناهای شهر سر پل ذهاب به دقت و با سرعت بیشتری احداث شود، گفت: احداث منازل و زیربناهای شهر سر پل ذهاب باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا مردم مجبور نباشند پس از تحمل سختی‌ها و سرمای زمستان، گرمای تابستان را در کانکس‌ها تحمل کنند.

لزوم تسریع و دقت در احداث زیربناهای شهر سر پل ذهاب/ رونق به ساخت و ساز مسکن در اصفهان بازگردد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار غلامحسین خانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه زیربناهای شهر سر پل ذهاب به دقت و با سرعت بیشتری احداث شود، اظهار داشت: احداث منازل و زیربناهای شهر سر پل ذهاب باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا مردم مجبور نباشند پس از تحمل سختی‌ها و سرمای زمستان، گرمای تابستان را در کانکس‌ها تحمل کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به رونق ساخت مسکن در شهرها و روستاهای مختلف استان اصفهان افزود: مدیریت‌ها باید به گونه‌ای باشد که گره از کار مردم باز شود و رونق به ساخت و ساز منازل باز گردد تا با رونق گرفتن ساخت و ساز و تحول در بخش مسکن، سایر مشاغل مرتبط با این بخش رونق پیدا کند.

غلامحسین خانی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به عنوان استان معین، در شهر سر پل ذهاب فعالیت دارد و امور ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در این شهر را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت به زلزله‌زدگان گفت: شهر سر پل ذهاب 25 یا 30 سال است که پس از جنگ تحمیلی ساخته شده است و ساختمان‌هایی که به صورت اصولی ساخته شده‌اند در این زلزله آسیب بسیار کمی دیده‌اند اما بسیاری از ساختمان‌ها که بدون رعایت اصول ساختمانی ساخته شده‌اند، تخریب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به وسعت تخریب و خسارت در شهرستان سر پل ذهاب بیان کرد: تسهیلات برای تعمیر مسکن به حساب خود مردم ریخته می‌شود تا آنان برای تعمیر منازل مسکونی خود اقدام کنند اما آواربرداری و احداث واحدهای ساختمانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارسال بیش از هزار کانکس از سوی عموم مردم، مساجد استان اصفهان و فولاد مبارکه به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مهندسان ناظر وظایف خود را به درستی انجام دهند دیگر شاهد تخریب ساختمان‌های نوساز در هنگام زلزله نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.