بشرویه- سرپرست دفتر امور روستاها و شوراهای خراسان جنوبی گفت: دولت توجه ویژه‌ای در زمینه اشتغالزایی روستایی دارد و تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌ها اجرا شده است و تسهیلات اشتغالزایی در بخش روستایی ارائه می‌شود که به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتغالزایی در روستاها باید اولویت نخست دولت باشد

به گزارش قدس آنلاین، عالیه خواجوی در بازدید از روستای غنی‌آباد و شهرک امام خمینی (ره) بخش مرکزی شهرستان بشرویه بیان کرد: تسهیلات کم بهره با محوریت ایجاد اشتغال در روستاهای خراسان جنوبی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت پیگیری مطالبات اظهار داشت: بخشی از مشکلات نیازمند پیگیری است و موارد مطالبه شده را باید مکاتبه و پیگیری کرد.

سرپرست دفتر امور روستاها و شوراها خراسان جنوبی در زمینه تامین نیرو در دهیاری غنی‌آباد بیان کرد: روستای غنی‌آباد دارای حجم فعالیت‌های بالایی است و نیازمند این است که شورای بخش یک تأییدیه ارائه دهند و دهیار تمام بخش معرفی شود که  بخش حقوقی آن نیز تامین می‌شود.

 وی در زمینه ساختمان پایگاه آتش‌نشانی روستای غنی‌آباد گفت: برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی جدا از سهم اعتبار شهرستان تا سقف ۸۰ میلیون تومان تامین می‌کنیم.

 خواجوی با اشاره به اینکه  دفتر امور روستاها در زمینه خرید ماشین آلات عمرانی دستورالعمل ندارد گفت: خرید ماشین آلات عمرانی دو سالی هست که توزیع نشده و سیاست این است که خود دهیاری‌ها وارد کار شوند اما ماشین‌آلات خدماتی را سازمان پوشش می‌دهد.

 سرپرست دفتر امور روستاها و شوراها خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات از سال ۹۵ به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود گفت: در بخش اعتبارات فرهنگی دهیاری می‌تواند خودش مدیریت داشته باشد که ۳ درصد آن را در بخش فرهنگی در بودجه اعمال  کند.

 وی از اجرای طرح‌های اشتغالزایی دولت طی تفاهم‌نامه با بانکها خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای در زمینه اشتغالزایی روستایی دارد و طرح‌هایی با تفاهم نامه با بانک‌ها اجرا می‌شود و تسهیلات اشتغالزایی در بخش روستایی ارائه می‌شود که به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 خواجوی تصریح کرد: در زمینه تسهیلات  اشتغال روستایی، در مناطق روستایی با نرخ ۶ درصد و در مناطق مرزی با نرخ ۴ درصد و در مناطق نزدیک شهری با نرخ  ۱۰ درصد  ارائه خواهد شد.

 سرپرست دفتر امور روستاها و شوراها خراسان جنوبی گفت: سهم استان ۱۱۸ میلیارد تومان مشخص شده که  فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها است و اگر روستائیان در حوزه معیشت و اشتغال مشکل نداشته باشند مهاجرت صورت نمی‌گیرد و امیدواریم این معضل با تدابیر صورت گرفته حل شود. 

بازید از توانمندی‌های بانوان روستایی از جمله کارگاه پرورش قارچ، کارگاه خانگی پخت کلوچه، ساختمان دهیاری در روستای غنی‌آباد و کارگاه پخت نان، کارگاه قالی بافی و کارگاه قلاب بافی خانگی در شهرک امام خمینی (ره) بخش مرکزی شهرستان بشرویه و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مرکزی و دو روستای یاد شده و همچنین مشکلات و مطالبات آن از برنامه‌های این سفر بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.