کرج- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز از آغاز سامانه «کارا» به منظور اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی همزمان با سراسر کشور در البرز خبرداد.

سامانه «کارا» برای کارآفرینان البرزی آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل خلیلی اظهار کرد: متقاضیان راه اندازی کسب و کار شامل کارآفرینان و سرمایه گذاران اعم از خرد و کلان می توانند از امروز سه شنبه طرح خود را به صورت الکترونیک ثبت کنند.

وی  با بیان این که اولویت سرمایه گذاری در مناطق روستایی است، افزود: متقاضیان می توانند از طریق سامانه Kara.mcls.gov.ir  طرح های خود را ثبت کنند و طرح های ثبت شده در کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار می گیرند و به متقاضیان سه ماه فرصت داده می شود تا مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات را تکمیل کنند.

خلیلی با اشاره به این که برنامه اشتغال فراگیر، برنامه عام اشتغال در کشور بوده و دراستان البرز نیز از سوی مسئولین در حال پیگیری واجرایی شدن است، گفت: همچنین یک برنامه خاص اشتغال هم تحت عنوان حمایت از توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایردر نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: اشتغال پذیری یکی از جنبه های اصلی این برنامه است که از طریق اجرای طرح کارورزی ویژه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین کاهش هزینه آموزش با ارائه طرح مشوق های کارفرمایی برای جذب نیروی کار و ارائه یارانه دستمزد برای کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را استخدام می کنند، تعلق می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: در سطح ملی و هم مناطق، برای اشتغال فراگیر علاوه بر بحث مداخلات توسعه ای ارائه تسهیلات همراه با یارانه در نظر گرفته شده که به مبلغ معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم فقط برای ارائه در سال جاری نیست و تداوم خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به برنامه دوم که به صورت خاص برای اشتغال در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است، گفت: بحث توسعه اشتغال روستایی متضمن ۲ لایه مداخلات توسعه ای و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی است .

این مسئول در زمینه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی خاطر نشان کرد: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی ۳ دسته است که نوع اول برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی صنعتی است که مشمول سود ۱۰ درصدی می شوند و برای مناطق روستایی معمولی نرخ سود ۶ درصدی، برای مناطق روستایی و عشایری مرزی نرخ سود ۴ درصدی در نظر گرفته شده است و برای این که این کار شکل بگیرد از صندوق توسعه ملی معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار اختصاص یافته است.

وی  یادآور شد : برنامه اشتغال فراگیر دولت، در جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور استاندار البرز در سال ۹۶، تبیین و وظایف دستگاه ها و بخش های مختلف در استان البرز مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.