رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت قصد دارد در سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۷۲ هزار میلیارد تومانی یک میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد کند.

وعده ایجاد ۱ میلیون شغل در سال۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۷۲ هزار میلیاردی

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با بیان اینکه در برنامه دولت در زمان انتخابات و همچنین برنامه مکتوب ارائه شده به مجلس در زمان رای اعتماد، اشتغال یک اولویت اساسی بود گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایجاد اشتغال بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: دولت قصد دارد در سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۷۲ هزار میلیارد تومانی یک میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومانی در بخش تولید و اشتغال گفت: بر این اساس منابع حاصل از بودجه عمومی ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، منابع صندوق توسعه ۱۵ هزار میلیارد تومان، منابع بانکی ۳۵ هزار میلیارد تومان و مانده اعتبار مربوط به قانون حمایت از اشتغال روستایی ۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نوبخت همچنین با اشاره به منابع ۲۵۴ هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی گفت: در این بخش منابع عمومی در نظر گرفته شده ۶۰ هزار میلیارد تومان، منابع اختصاصی ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان، مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانکی ۵۳ هزار میلیارد تومان، آبهای مرزی ۳ هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی ۱۲۴.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته نوبخت سال گذشته از منابع بانکی ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۴ هزار واحد خصوصی تسهیلات ارائه شده که منجر به رشد سرمایه‌گذاری ۷.۱ درصدی و رشد اقتصادی دو رقمی بر اساس آمار بانک مرکزی در مرکز آمار ایران شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.