بجنورد- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از بازداشت ۱۷ نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات چه در فضای مجازی و چه در سطح شهر، خبر دادو گفت: ما به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نیامده و با عوامل اصلی این اغتشاشات برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

بازداشت ۱۷ نفر از لیدرهای اغتشاشات در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین جعفری اظهار کرد: مطالبات به حق مردم می بایست از طرق قانونی پیگیری شود و مردم نگرانی ها و دغدغه های خود را به صورت قانونی به گوش مسئولین برسانند.

وی باتاکید بر وظیفه و تکلیف قوای سه گانه در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات مردم اظهار داشت: این اقدامات باید به گونه ای موثر،محسوس و ملموس باشد که موجبات رضایتمندی عمومی جامعه را فراهم نماید.

وی درخصوص دلایل به وجودآمدن اغتشاشات اخیر تصریح کرد : معاندین نظام اعم از منافقین، حلقه های تکفیری و .... به سرکردگی استکبار جهانی در پی پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت در منطقه و شکست پروژه های متفاوت خود مانند ایران هراسی، فضای مطالبه گری مردم را جهت ضربه زدن به نظام مناسب دیده و با به کارگیری شیوه ها و ابزارهای مختلف خصوصا بهره گیری حداکثری از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و جو سازی و موج آفرینی اقدام به ایجاد انحراف در مسیر مطالبه گری مردم کرده و با تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت موجب سلب آرامش عمومی شدند.

وی در ادامه از مردم فهیم و بصیر که با هوشیاری و موقعیت شناسی صف خود را از اغتشاش گران جدا ساخته و با حضور به موقع خود در صحنه باعث خاموش شدن شعله ی فتنه جدید شدند تشکر و قدردانی کرد و افزود: صدا و سیما نیز با انعکاس مشکلات و مطالبات مردم در تلویزیون و رساندن آنها به گوش مسئولین و نمایش جنایات اغتشاش گران و حضور به موقع مردم در پاسخ به آنها، نقش بسزایی در پایان دادن به تحرکات اخیر داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری گفت: خوشبختانه ما در استان باوجود جوان های فهیم و بصیر ، کمترین مشکل را نسبت به سایر استان ها داشتیم؛ البته افرادی دستگیر شدند که از این تعداد آنهایی که اعمال مجرمانه موثری نداشتند و فریب خورده بودند با بیان تذکرات و ارشادات لازم ، تحویل خانواده هایشان شدند.

این مقام قضایی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و همکاری بسیار خوب مجموعه دستگاه های حاکمیتی اعم از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی ، استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نیز امام جمعه و استاندار در خصوص پایان دادن به اغتشاشات و برگرداندن آرامش عمومی ، به دو اصل نقش مردم و جمهوریت نظام در ثبات و تثبیت نظام اشاره کرده و اظهار داشت : همه مسئولین می بایست به پیروی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش مردم در پیشبرد اهداف و تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یک اصل در نظر داشته و به مردم اعتماد کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.