گیلان-معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است، اعلام کرد: راه‌آهن «قزوین - رشت» امسال به اتمام می‌رسد و آماده عبور قطار می‌شود .

بهره‌برداری از راه‌آهن «قزوین-رشت» تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راه و شهرسازی ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: رئیس‌جمهور در زمان انتخابات و پس‌ازآن در خصوص توسعه شبکه ریلی در کشور قول‌هایی دادند که همه ما متعهد هستیم برای اجرای آن‌ها تلاش کنیم تا اعتماد مردم به‌نظام بیشتر شود .

وی افزود: یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است که مهم‌ترین پروژه آن راه‌آهن قزوین به رشت و آستارا و اتصال آن به آذربایجان است که برای ما اهمیت خاصی دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۵۱۶ کیلومتر از مجموع ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی تعهد داده‌شده کشور ریل‌گذاری شده و امیدواریم پروژه راه‌آهن قزوین به رشت نیز تا پایان امسال شاهد عبور قطار باشد .

وی بابیان اینکه تا اتمام این راه، اتوبان قزوین به رشت مسدود می‌شود، اضافه کرد: محور قزوین به رشت برای ما بسیار اهمیت دارد و حجم زیادی از کار انجام‌شده است و تکمیل این پروژه حتی برای کشورهای همسایه و سایر مناطق ازجمله هند برای ترانزیت کالا استراتژیک است و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد .

مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان تزریق‌شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن را هزینه کرده‌ایم تا وعده دولت در افتتاح آن عملی شود .

خادمی تصریح کرد: در محدوده ۵۵ کیلومتری اتوبان قزوین به رشت برای نصب تیرهای ۱۰۰ متری برای عبور قطار نیازمند بسته شدن موقت اتوبان هستیم که کار بسیار فنی و پیچیده‌ای است و باید ترافیک نیز مدیریت شود تا مشکلی نداشته باشیم و از مسئولان استان انتظار همراهی داریم .

وی گفت: امسال مصمم هستیم تا قطار را به رشت برسانیم که از مجموع ۱۶۵ کیلومتر مسیر حدود ۱۸ کیلومتر آن باقیمانده که با رفع این مشکل و عبور از اتوبان دیگر دغدغه تکمیل پروژه را نداریم .

خادمی تصریح کرد: هر تیری که باید درروی پل عبوری از روی اتوبان قرار گیرد حدود ۲۵۰ تُن وزن و هرکدام ۱۰۰ متر طول دارد و اگر از این گلوگاه عبور کنیم دغدغه‌ای برای تکمیل نداریم .

وی عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم تمامی تجهیزات موردنیاز شبکه ریلی را از داخل تأمین کنیم تا هم اشتغال رونق بگیرد و هم از تولید کشور حمایت شود و این کار شاید گاهی زمان پروژه را کمی طولانی کند که ارزش دارد .

خادمی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای طرح‌ها و دلایل فنی دیگر در ۷ مورد اتوبان قزوین به رشت قطع‌شده اما مسدود نشده است و این بار مجبور هستیم که برای حدود ۲۰ روز آن را مسدود کنیم تا عملیات فنی بدون حادثه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.