قزوین_ استاندار قزوین گفت: بازار صادرات ما نباید به چند کشور چون عراق و افغانستان محدود بماند بنابراین با دقت باید بازارهای جدید را شناسایی کرده و مشتریان خارجی خود را برای صادرات کالاهای تولیدی خود افزایش دهیم.

 بازارهای جدید در حوزه صادرات شناسایی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی ظهر روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه باید در حوزه های اقتصادی از جمله صادرات متناسب با ظرفیت ها و ویژگی های استان برنامه ریزی کنیم، اظهار داشت: در صادرات از فرصت های بوجود آمده استفاده نکرده ایم و بازار صادرات ما نباید به چند کشور چون عراق و افغانستان محدود بماند، بنابراین با دقت باید بازارهای جدید را شناسایی کرده و مشتریان خارجی خود را برای صادرات کالاهای تولیدی خود افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما کشوری با اقلیم ها و استعدادهای متفاوت هستیم و نباید برای فعالیت های اقتصادی خود نسخه واحدی بپیچیم، افزود: اتاق بازرگانی در زمینه صادرات باید هدف گذاری های سالانه را با واقع بینی مشخص و بر اساس آن عمل کند.
استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین را باید از جمله استان های دارای طرح آمایش برشمرد که بر اساس آن می توانیم استراتژی صنعتی و صادراتی خود را مشخص سازیم.

زاهدی بیان کرد: باید موشکافانه نسبت به مسایل و مشکلات بخش خصوصی ورود پیدا کرده و ملاک ارزیابی های خود از یک حوزه را نباید تنها در عدد و رقم سنجش کنیم بلکه باید در این خصوص شاخص های مختلفی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم. 

وی افزود: مشکل تولید ما فقط سرمایه در گردش نیست بلکه نوسازی و بروزرسانی فناوری هم نیازی جدی در این حوزه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: واحدهای تولیدی استان قزوین اکنون به جایی رسیده اند که طرح های توسعه ای اجرا و مهم تر آن که قزوین دیگر باید در سطح خوشه های صنعتی کار کند.
استاندار قزوین گفت: کمک به ایده ها  استارت آپ برای شناسایی و تجاری سازی ایده های برتر باید تداوم یابد و اقدام اتاق بازرگانی قزوین در این زمینه ارزشمند است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد تا نظرات کارشناسی خود را در حوزه صنعت و صادرات به مدیران استان ارائه کند.
وی اضافه کرد:اتاق بازرگانی استان قزوین سیاست توسعه تشکل ها را با جدیت دنبال می کند و در همین راستا به تازگی نیز تشکل دیگری با عنوان انجمن معادن را راه اندازی کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.