معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از احتمال اخذ آزمایش DNA از پیکر ملوان نفتکش ایرانی به دلیل عدم امکان شناسایی این پیکر خبر داد.

احتمال آزمایش DNA از پیکریافته‌شده/خدمه فرصت ترک کشتی را نداشتند

به گزارش قدس آنلاین، هادی حق شناس درباره شناسایی جسد یکی از خدمه پیدا شده نفتکش سانحه دیده ایرانی در آب های چین اظهار داشت: جسد این سرنشین کشتی سانچی به بندر شانگهای منتقل شده است اما به دلیل برخی مسائل قابل شناسایی نیست و باید آزمایش دی ان ای از پیکر این ملوان ایرانی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اطفای سانچی همچنان ادامه دارد گفت: خوشبختانه از حجم آتش این نفتکش کاسته شده و عملیات اطفای حریق با سرعت بیشتری ادامه دارد. ضمن اینکه این کشتی تا کنون غرق نشده و روی آب شناور است؛ بعید می دانیم که در ساعات آتی دچار غرق شدگی شود. امیدواریم کشتی همچنان روی آب باقی بماند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی در خصوص جدا شدن یکی از قایق های نجات این نفتکش تصریح کرد: در لحظه ای که این شناور دچار سانحه شد، انفجار صورت گرفته و یکی از قایق های نجات از آن کنده شده است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه گفته می شود که خدمه امکان فرار داشتند، صحت ندارد. این اظهارات از روی بی اطلاعی افراد اعلام می شود.

به گفته حق شناس، این نفتکش ۵ مخزن داشته و هر یک حاوی ۲۰ هزار تن میعانات گازی بوده اند که اشتعال پذیری آن از بنزین هم بیشتر است بنابراین در لحظه انفجار اولیه هیچ یک از خدمه امکان فرار نداشته اند. با این حال امیدواریم بتوانیم ردی از خدمه مفقود شده بیابیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: هیئت اعزامی ایرانی وارد بندر شانگهای شده و در  صحنه سانحه حضور دارند و در حال ارسال لحظه به لحظه گزارش از وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه آن به سازمان بنادر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.