کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، گفت: پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند به صورت رایگان صورت می گیرد.

پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند رایگان انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد فدائی بعدازظهر دوشنبه در کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت استان با تاکید براینکه پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند جهت رفاه مراجعین در دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی به صورت رایگان انجام می شود، افزود: مراجعین جهت دریافت کارت ملی هوشمند فقط مبلغ ۳۱ هزار تومان (مبلغ ۲۱ هزار تومان به خزانه کشور و ۱۱ هزار تومان هزینه خدمات) پرداخت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه دفاتری که خدمات هویتی مربوط به سازمان ثبت احوال را ارائه می دهند باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از جعل اطلاعات هویتی معمول نمایند، یادآورشد: ارائه خدمات کلیه دستگاه های اجرایی استان از ابتدای سال ۹۷ از طریق کارت ملی هوشمند صورت می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه دستگاه های حوزه سلامت، بانک ها، پست و ثبت احوال باید از ابتدای سال ۹۷ کلیه استعلامات و خدمات خود را به صورت بر خط انجام دهند، خاطرنشان کرد: براساس تاکیدات مدیرکل امنیتی و انتظامی وزارت کشور، باید نظارت بیشتری بر دفاتر پیشخوان دولت از سوی اداره کل ثبت احوال استان صورت پذیرد.

صدور بیش از یک میلیون کارت ملی هوشمند در استان کرمان

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از انجام امور هویتی از طریق دفاتر پیشخوان دولت در استان کرمان، گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۱۰۰هزار کارت ملی هوشمند در استان کرمان صادر شده که ۴۰ درصد آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته است.

حسین زین‌الصالحین با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت ملی هوشمند باید صادر شود، افزود: یکی از مشکلات صدور کارت ملی هوشمند در استان کرمان، عدم مراجعه مردم است که باید اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی از راه اندازی ۲۰ ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند ویژه جانبازان و معلولان در استان خبر داد و یادآورشد: طبق گزارش های واصله برخی از دفاتر پیشخوان دولت با یک سیستم کامپیوتری در روستاها و نقاطی از شهر حضور می یابند و اقدام به پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند می کنند، در حالیکه این اقدام تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه در سراسر استان کرمان ۴۰۰ ایستگاه برای صدور کارت ملی هوشمند ایجاد شده است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری کلیه مردم استان کارت ملی هوشمند دریافت کنند تا در سال ۹۷ با مشکل روبه‌رو نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.