گرگان- دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی رئیس جمهور گفت: در همه استان‌های ساحلی کشور باید اطلس دریایی تهیه و براساس این اطلس اطلاعات استان یکپارچه‌سازی و جمع‌آوری شود.

اطلس دریایی در همه استان‌های ساحلی کشور تهیه می‌شود

به گزارش قدس انلاین، محمد سعید سیف عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره استان های ساحلی کشور اظهار داشت: باید در همه استان‌های ساحلی اطلس دریایی فراهم کنیم تا نشانگر ظرفیت‌های موجود آن استان یا شهر باشد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی و خصوصی و مردم براساس این اطلس بهتر بتوانند آن استان‌ها و ظرفیت‌هایی دریایی را  بشناسند.

سیف خاطرنشان کرد: امیدواریم در چند ماه آینده با همکاری که مسئولان گلستان و اعضای جامعه نخبگان و برنامه‌ریزان گلستان با ستاد علم و فن‌آوری دارند این اطلس تهیه شود تا مقدمه‌ای برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی استان باشد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که می‌تواند در گلستان مورد توجه قرار بگیرد یکی بحث شیلات و آبزیان و صنایع وابسته به آن است که قدمت بالا و جدی در استان دارد و امیداریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در  فن‌آوری‌هایی که بتواند بازدهی را بالا ببرد و فن‌آوری‌های نو در آن ایجاد بشود بهره ببریم.

سیف تصریح کرد: البته طرح‌هایی هم ارائه شده به معاونت علمی و فن‌آوری و ما حمایت کردیم و اگر طرح‌های جدید دیگری هم باشد ما آمادگی داریم و هر طرحی که بتواند به ایجاد اشتغال و توسعه استان کمک کند، همکاری کنیم .

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی رئیس جمهور در حوزه توریسم و استفاده از جذابیت‌هایی که در این بخش وجود دارد هم خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و اگر در این بخش هم از سوی گلستان طرح‌هایی براساس فن‌آوری‌های جدید که نیاز به حمایت داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

سیف افزود: مشکلات زیست محیطی خلیج گرگان و بررسی که باید در این زمینه صورت بگیرد مهم است  تا راهکارهایی برای آنان اتخاذ شود مسئله بعدی که مطرح شده اطلاعات دریایی و ظرفیت‌های گلستان در این بخش که باید مستند بشود اما متاسفانه تا الان این کار صورت نگرفته  است.

 وی تصریح کرد: بیشترین حوزه‌هایی که می‌تواند در گلستان در ارتباط با دریا مورد توجه قرار بگیرد شیلات و گردشگری دریایی است که می‌تواند برای مردم استان درآمدزا باشد . اما به نظر می‌رسد برای فعال شدن این ۲ حوزه موانعی در محیط زیست منطقه وجود دارد که با تعامل ۲ استان باید حل بشود تا طرح‌های گردشگری و فعالیت‌های شیلاتی بدون آسیب رساندن به محیط زیست رشد کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.