اهواز_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان هم در شعر عربی و هم شعر فارسی جایگاه بسیار والا و شایسته‌ای دارد.

خوزستان در شعر عربی و فارسی جایگاه بسیار شایسته‌ای دارد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد جوروند  در آیین اختتامیه دومین همایش دوسالانه خورهای احساس اظهار کرد: در بین هنرها شعر جایگاه ویژه‌تری دارد، البته همه هنرها اگر در راه تعالی و تکامل انسان و هستی باشند ارزش دارند.

وی بابیان اینکه هنرمندان رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارند و همین موضوع آن‌ها را از دیگر افراد متمایز می‌کند، افزود: رسالتی که خداوند بر دوش هنرمندان گذاشته بسیار حساس است. هنرمندان باید در برابر ودیعه‌ای که خداوند در حق آن‌ها اعطا کرده باید پاسخگو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: یکی از دلایل ویژه بودن هنر شعر ارتباط آن با کلام است و در رفتار ائمه اطهار (ع) شاعران بسیار مورد لطف و عنایت بوده‌اند. به‌طور مثال امام رضا (ع) به دعبل علاوه بر صله نقدی پیراهن خود را نیز هدیه کرد و درواقع این هدیه به همه شاعران آئینی بخشیده شده تا روز قیامت و هرکس بیتی در مورد ائمه بسراید خداوند مرتبه و منزلی بسیار والا در بهشت به او اعطا خواهد کرد.

جوروند گفت: از ائمه اطهار اشعاری نقل‌شده و این نشان می‌دهد که جایگاه شعر جایگاه والایی است. امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز در کسوت شاعری بوده‌اند و این افتخاری برای جامعه شاعران است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان هم در شعر عربی و هم شعر فارسی جایگاه بسیار والا و شایسته‌ای دارد، عنوان کرد: در عید غدیر در 90 درصد شهرهای خوزستان شب‌شعر غدیر را برگزار کردیم و این شب‌شعرها نیز بسیار باشکوه برگزار و در مدح امام علی (ع) اشعار بسیار پرمغز و پر شوری قرائت شد. در استان خوزستان هرچه دراین‌باره کارکنیم در نزد خداوند اجر و پاداشمان محفوظ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این شب‌شعرها با استقبال بسیار پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد و تا زمانی که این عاشقان ائمه وجود دارند گروه‌های تکفیری هیچ جایگاهی در استان نخواهند داشت.

جوروند به همایش دوسالانه خورهای احساس اشاره کرد و گفت: برنامه امروز قابلیت ملی شدن را دارد و این آمادگی را داریم که سال آینده این همایش را به نحو دیگری برگزار کنیم و البته در هر شهرستانی که رویداد ملی تعریف‌شده آن رویداد بسیار خوب برگزارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.