رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها از آمار پایین طلاق در ازدواج‌های دانشجویی خبر داد و گفت: کمتر از سه درصد جدایی در ازدواج‌های دانشجویی اعلام شده است.

پیشنهاد ایجاد شبکه ویژه زوجین در رسانه ملی

قدس آنلاین- حجه‌الاسلام‌والمسلمین احمد ترابی در نشست خبری بیست‌ویکمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی در مشهد افزود: قطعاً دعای حضرت رضا(ع) و فضای معنوی سفر به مشهد، بر زندگی زوج‌های دانشجو اثر کرده است، ضمن این‌که برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج که دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها متولی اجرای آن هستند، در پایداری ازدواج‌شان اثرگذار بوده است.

ترابی با تأکید بر این‌که با آموزش به زوجین می‌توان سطح آمار طلاق را کاهش داد، یادآور شد: پیشنهاد تأسیس شبکه ویژه زوجین را به رسانه ملی دادیم و بهتر است که برنامه‌های آموزشی صدا و سیما درباره مسائل و مشکلات زوجین پراکنده نباشد.

به‌گفته او، ظرفیت‌های ملی برای تأسیس شبکه جدید ویژه زوجین بسیار بالاست و آنقدر نیروی کار آزموده و باتجربه در عرصه مشاوره وجود دارد که می‌تواند این شبکه را از نظر محتوایی تأمین کند.

وی با اشاره به برگزاری ۲۱ دوره طرح همسفر تا بهشت خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های تداوم این طرح، حمایت و عنایت رهبر انقلاب است و با وجود این‌که پشتوانه مالی برای برگزاری چنین مراسمی‌ در این سطح گسترده نداشتیم، اما تأکید رهبری بر اجرای این برنامه بود.

حجه‌الاسلام محمد خادمی، مدیر طرح «همسفر تا بهشت» نیز یادآور شد: کل هزینه‌ای که برای این طرح ملی شده است، حدود ۴ میلیارد تومان برای آموزش و حدود ۶ میلیارد تومان هزینه سفر به مشهد است و هر سال کمتر از ده میلیارد تومان هزینه آموزش  ۳۰ هزار زوج و سفر به مشهد و شمال می‌شود و همه این زوج‌ها، میهمان رهبر معظم انقلاب‌اند.

او با قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی در میزبانی از زوجین دانشجو، گفت: سال گذشته همه زوج‌های دانشجو، یک‌وعده غذای حضرت را میهمان خوان نعمت امام رضا(ع) بودند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.