گناباد- نهمین جشنواره نجات آب با عنوان «نخستین واژه آب» به منظور نهادینه سازی مصرف بهینه آب در گناباد برگزارشد.

نهمین جشنواره نخستین واژه آب در گناباد برگزار شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، امروز چهارشنبه نهمین جشنواره نخستین واژه آب به منظور نهادینه سازی مصرف بهینه  آب با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات علامه بهلول دانشگاه ازاد اسلامی با  مشارکت آموزش و پرورش و ابفار خراسان رضوی  برگزارشد.

مدیر کل روابط عمومی  شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه سازی مصرف بهینه اب در کشور عنوان کرد وگفت: تنها راه مقابله با بحران کم ابی در کشور  صرفه جویی و درست مصرف کردن است واین محقق نمیشود مگر با مشارکت مردم وتغیر الگوی مصرف در بین خانوادهها  .

محمد خلیلی پیر افزود: به همین منظور با مشارکت اموزش و پرورش  جشنواره نجات اب از چند سال قبل در تمام استانها  شروع شده و تاثیر خوبی در کاهش مصرف اب داشته است.

وی گفت:در سال جاری بیش از ۲۵۰هزار دانش اموز از طریق همین جشنواره ها راههای صحیح مصرف  آب را فرا گرفته و به خانوادهها نیز انتقال داده اند، و بنا داریم در سال ۹۷ این رقم به بیش از یک ملیون نفر برسد.

فرماندار گناباد هم در این مراسم  بحران اب را در کشور یکی از دغدغه های مسولین دانست وگفت:فرهنگ سازی در بین دانش اموزان در سنین کودکی تاثیر بسزایی دارد و می تواند در رفتار اینده افراد موثر باشد وهر اقدامی که در مدرسه و سنین کودکی  شروع شود در افق بلند مدت تاثیر گزار خواهد بود  .

محمد علی نبی پور افزود: با این روش مصرف اب در اینده با مشکل جدی روبرو خواهیم شد و راهی جز مشارکت مردم در بهینه سازی مصرف اب وجود ندارد.

وی گفت: بیش از ۹۰درصد اب استحصالی کشور در کشاورزی مصرف می شود  که باید روشهای نوین ابیاری در کشاورزی افزایش یابد.

فرماندار گناباد گفت:در چند سال اخیر بیش از ۱۲ میلیارد تومان در حوزه ابرسانی شهرستان هزینه شده است.

رئیس اداره ابفار گناباد هم گفت:در شهرستان گناباد ۷۴روستا با ۱۹هزار۵۰۰مشترک وجود دارد که اب مصرفی این افراد از طریق ۴۴حلقه چاه ۱۱چشمه و۷ رشته قنات تامین می شود.

ابراهیمی افزود:تا کنون در شهرستان ۸ جشنواره برگزار شده که  امسال نسبت  به ۸ ماهه سال قبل با فرهنگ سازی بیش از ۵۰هزار متر مکعب اب  صرفه جویی و۴ درصد  به مشترکینی که الگوی صحیح مصرف اب را رعایت می کنند  افزوده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.