کرمان - پلیس راه کرمان به رانندگان تاکید دارد، با سرعت مطمئنه تردد و از هرگونه عجله و شتاب پرهیز کنند و در صورت سفر در فصل زمستان حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیر چرخ، لباس گرم و غذای کافی به همراه داشته باشند.

توصیه های پلیس راه کرمان در راستای حفظ سلامت در فصل زمستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی کرمان، پلیس راه با ارائه توصیه های ایمنی به رانندگان در راستای حفظ سلامت مردم تلاش می کند.

پلیس راه کرمان به رانندگان تاکید دارد، با سرعت مطمئنه تردد و از هرگونه عجله و شتاب پرهیز کنند و در صورت سفر در فصل زمستان حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیر چرخ، لباس گرم و غذای کافی به همراه داشته باشند.

پلیس از رانندگان می خواهد، هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند در حاشیه امن جاده توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

بازدید کلی از وضعیت خودرو قبل از سفر از دیگر توصیه های پلیس به رانندگان وسایل نقلیه است.

در ادامه این توصیه ها از رانندگان خواسته شده در هوای مه آلود، از چراغ مه شکن استفاده کنند و در فصل زمستان زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرید.

تنظیم چراغ ها، چک کردن راهنماهای خودرو، شیشه ها، بخاری و سیستم تهویه وسیله نقلیه نیز از دیگر توصیه های پلیس به رانندگان است.

پلیس راه توصیه کرده در هنگام سفر در زمستان از زنجیر چرغ یا لاستیک یخ شکن در راههایی که به علت سردی هوا و بارش برف دچار یخ زدگی شده استفاده شود و از سالم بودن لنت های ترمز جلو و عقب اطمینان حاصل شود.

پلیس به رانندگان تاکید می کند، در زمستان و در هوای بارانی و برفی با سرعتی کمتر از زمانی که جاده خشک است حرکت کنند و خودرو را در حرکت، ثابت نگه دارند و هرگز در جاده برفی از خودرو دیگر سبقت نگیرند.

نخستین برف زمستانی ۱۸ دی سال جاری برخی از مناطق استان کرمان را سفیدپوش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.