کرمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: طرح کارورز از طرح های کشوری و به منظور ایجاد اشغال برای دانش آموختگان است.

قرارداد کارورزی در واحدهای پذیرنده کارگری کرمان منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا اسماعیلی افزود: این طرح از مهر امسال در کشور آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند که سهمیه استان کرمان سه هزار و ۲۴۰ نفر مشخص شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۴۹۳ واحد پذیرنده مشمول این طرح شده اند که مجوز انعقاد قرارداد با متقاضیان کارورزی را دریافت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: طرح کارورز از طرح های کشوری و به منظور ایجاد اشغال برای دانش آموختگان است و متقاضیان طی مدت زمان چهار تا ۶ ماه در این واحدها به عنوان کارورز مشغول به کار می شوند.

وی افزود: تمام واحدهایی که دارای لیست بیمه هستند به عنوان پذیرنده می توانند در طرح کارورز شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

اسماعیلی با اشاره به مزایای این طرح گفت: دولت سهم بیمه کارفرما را در صورت اشتغال به کار کارورز می پردازد و همچنین یک سوم حداقل دستمزد کارورز را بر مبنای حقوق اداره کار پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه این طرح خاص دانش‌ آموختگان دانشگاهی بیکار است تاکید کرد: افزایش میزان اشتغال پذیری نیروی کار و دانش‌ آموختگان دانشگاهی از دستاوردهای طرح کارورزی به شمار می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: دانش‌ آموختگان دانشگاهی که از زمان دریافت مدرک تحصیلی آنها پنج سال بیشتر نگذشته باشد می توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: داشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی، دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.

اسماعیلی گفت: همچنین تمام بنگاه های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه ‌های اجرایی هستند می توانند نسبت به جذب کارورز اقدام کنند.

در این طرح، فارغ التحصیلانی که از طریق طرح کارورزی مشغول کار شوند، مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می‌ کنند که بخشی از حقوق توسط دولت پرداخت می شود و مابقی را کارفرما می پردازد. اجرای این طرح فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.