گناباد- معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی گفت: به صورت میانگین ۹۵ درصد از کالاهای قاچاق کشف شده امحا می شود.

 نود وپنج درصد کالاهای قاچاق کشف شده امحا می شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم نوایی امروز چهارشنبه در حاشیه امحای کالاهای قاچاق در گناباد به خبرنگاران گفت: کالاهای قاچاق بعد از استعلام از مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی، برای حفظ سلامت جامعه، نابود می شود.

وی افزود:این کالاها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، کیف و البسه مستعمل و میوه های خارجی بوده است.

وی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ پرونده قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال در مراجع قضایی خراسان رضوی تشکیل شده که اکنون در دست رسیدگی است.

وی تصریح کرد: پنج درصد کالاهای قاچاق کشف شده که شامل برنج و چای هستند بعد از انجام آزمایش های لازم و اطمینان از سلامت کیفی، از طریق شرکتهای تعاونی در چرخه مصرف قرار می گیرد.

نوایی با اشاره به اثرات زیانبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق بر سلامت مردم، گفت: ۸۰ درصد این لوازم به صورت قاچاق وارد کشور می شود که عمدتا کالاهای تقلبی و یا بی کیفیت است و بعضا گزارش شده که مصرف این کالاها ناراحتی های پوستی و اختلال در بینایی را به دنبال داشته است.

وی گفت: داروها و پودرهای بدنسازی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، مورد تایید بهداشتی نیست و بعد از کشف امحا می شود.

فرماندار گناباد هم در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان از کشف ۷۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال خبر داده و بیشترین این کالاها را برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، قرص های ترامادول و سموم دفع آفات نباتی ذکر کرد.

محمدعلی پور گفت: کشف برخی اقلام قاچاق مانند پارچه و انواع گوشی تلفن همراه و باطریهای وسائل نقلیه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۶ و ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

امروز بیش از یک میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، قرص های ترامادول و مواد خوراکی قاچاق در گناباد امحا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.