یک عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین فاش کرد، طرح آمریکا برای فیصله دادن موضوع فلسطین را طرف عربستانی به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کرده است.

افشای نقش عربستان در «معامله قرن» علیه فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین فاش کرد که پیشنهادهای آمریکا درباره روند صلح در خاورمیانه معروف به معامله قرن را که هدفش نابود کردن آرمان فلسطین است، طرف سعودی به طرف فلسطینی منتقل کرده است.  

همزمان که زمزمه‌هایی از عزل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان شنیده می‌شود، مجدلانی در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین فاش کرد که این پیشنهادها را طرف سعودی به فلسطینی‌ها منتقل کرده و هدف این معامله نیز از بین بردن مسئله فلسطین و تأسیس ائتلافی منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه‌ای است که اسرائیل اکنون بخشی از آن است.  

مسئولان آمریکایی گفته‌اند که دونالد ترامپ اواسط سال جاری میلادی طرح خود برای فلسطین را ارائه خواهد داد.

این طرح را «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ با همکاری «جیسون گرینبلات» فرستاد ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه ارائه کرده و فراتر از قالب طرح دولت‌های قبلی آمریکاست که شامل همه مسائل نهایی از جمله سرنوشت قدس، مرزها و آوارگان می‌شود و مورد حمایت عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

در همین ارتباط، نبیل شعث مشاور محمود عباس به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت، برخی خبرهای درز کرده نشان می‌دهد که طرح آمریکا عزل محمود عباس را هدف گرفته است.  

او گفت که طرف‌های عربی در این طرح (عزل عباس) دخیل نیستند... رئیس تشکیلات در معرض فشار سنگین آمریکا برای پذیرش ادامه میانجیگری واشنگتن است.  

شعث تأکید که دیگر نقش آمریکا در این خصوص (به عنوان میانجیگر روند صلح خاورمیانه) از بین رفته و تمام شده است.  

عباس ماه دسامبر در سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در واکنش به اقدام ترامپ برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که دیگر دولت آمریکا در روند سیاسی نقشی نخواهد داشت.

منبع: وبگاه خبری «سما» فلسطین 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.