سمنان- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران صفحات تاریخ نوین آمریکا را پر از شکست‌های پی در پی و آشکار کرده‌است به اذعان آمریکایی‌ها مبنی بر بزرگی ملت اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه اخیر بزرگترین جنگ در تاریخ ایران اسلامی بود.

ملت ایران صفحات تاریخ نوین آمریکا را پر از شکست‌های پی در پی کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سردار پاسدار حسین سلامی دقایقی پیش در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) سمنان اظهار داشت: فتوحات اسلام که در زمان بعثت و سال های نخستین آن رخ داد همواره به همت حضور مستضعفان و فقرا بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز نیز شرایط مانند صدر اسلام است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات مجدد اسلام و بعثت دوباره‌ای از این آیین الهی بود که طلوع جدیدی از این خورشید نورانی را رقم زد و می‌بایست به صفحه قلب ها و دل های مسلمانان بتابد و قلوب مرده را زنده کند.

سردار سلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران باید مسلمانان را از گورستان جهل مدرن بیدار کند و آن ها را از نظام برده‌داری نوین نجات داده و آن ها را از وادی ظلمت به سوی نور هدایت کرده و قل و زنجیر جاهلیت و بندگی استکبار را از دست و پای آنان باز کند و واقعیت انقلاب اسلامی اینچنین است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حرکتی نبوی را در عالم طراحی کرده‌اند، گفت: امروز نیز بیرق هدایت و نجات امت اسلام بر دوش مقام معظم رهبری  است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز نیز می‌بینیم همان مستعضفان و محرومان پیشگامان این نهضت عظیم چه در ایران و چه در سایر بلاد اسلامی هستند و داستان همواره به گونه‌ای است که هرگاه اسلام حیات یافته و به حاکمیت رسیده و تشکیل حکومت داده است و با اراده قدرت‌سازی را آغاز کرده است؛ مشرکان، منافقان، کفار، مستکبران و ظالمان عالم با همه وجود در مقابل آن صف‌آرایی کرده و ایستاده‌اند و این موضوع در دوران صدر اسلام و نیز دوره جدید ظهور حاکمیت نوین اسلام صادق بوده است.

سردار سلامی افزود: ماجرای جنگ‌های بدر، احد، خیبر، احزاب و سایر غزوات صدر اسلام برای همین بود که نور خدا را خاموش کنند و امروز نیز شرایط به همین‌گونه است.

وی اضافه کرد: امروز نیز با این تاریخ فشرده و متراکم ۴۰ ساله و سرشار از حقایقی سخت، واقعیت‌هایی سهمگین و گذرگاه‌هایی پر از خطر در مقابل این حرکت نورانی اسلام قرار داده‌اند و شاهد همان شرایط صدر اسلام هستیم چرا که شعائر الهی اسلام و پیام‌های این دین مقدس مانند عدالت، آزادی، حریت، کرامت، عزت، اخلاق، مهربانی و مفاهیمی از این جنس است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این پیام ها با ماهیت وجودی نظام مستکبران نمی‌سازد، خاطرنشان کرد: استکبار تنها با ظلم، بی‌عدالتی، تحقیر ملت‌ها، از بین بردن کرامت آنان، غارت سرمایه‌های مادی و نیز از بین بردن هویت معنوی آنان ادامه حیات می‌دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز اسلام در بستر یک انقلاب بزرگ جاری بوده و با این نظام ظالمانه استکبار مخالف است،تأکید کرد: بنابراین طبیعی است که در هر لحظه با توطئه‌های جدید رو به رو شویم.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری تصویر جامعی از الگوی مقابله دنیای استکبار با نظام اسلامی را در شرایط جدید ترسیم کرد و نشان داد که ما چگونه در طول این ۴۰ سال از میان این همه جنگ، تحریم، محاصره، انزوا، تهاجم فرهنگی و فتنه‌های سخت عبور کرده و  پیش رفته و قدرت دشمنان را شکسته‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: درست است که در دهه ۵۰ (شمسی) دشمن در همه جهان اسلام از ایران تا شبه جزیره حجاز و مصر و شرق مدیترانه و دیگر نقاط از جهان اسلام مسلط بود اما وقتی انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید یکی از بزرگترین ستون‌های خیمه تسلط راهبردی دشمن بر جهان اسلام فرو ریخت.

سردار سلامی با اشاره به اینکه نیکسون یکی از رؤسای جمهور اسبق آمریکا سیاستی با عنوان ستون‌های دو گانه در جهان اسلام پایه‌گذاری کرده بود، عنوان کرد: آمریکا اساس حاکمیت خود در جهان اسلام را بر دو ستون ایران پیش از انقلاب و عربستان سعودی بنا گذاشته بود و زمانی که امام خمینی(ره) ایران را از سیطره آمریکا نجات داد بدین معنی بود که یکی از این ستون ها فرو ریخت و این موضوع برای آمریکا قابل تحمل نبود؛ چرا که می‌دانست این پدیده در جغرافیای ایران متوقف نمی‌شود و پیش می‌رود و در نهایت تمام این متصرفات را از تصرف آمریکا خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا درک درستی از چشم‌اندازهای پیش روی انقلاب اسلامی داشته است، تصریح کرد: به همین سبب نیز آمریکایی‌ها همه جهان آن روز و امروز را مسلح و به هم متحد و یکپارچه کرده‌اند تا در برابر این حرکت و این نهضت اسلامی بایستند و آن را متوقف کرده و دوباره به تاریخ کشورمان بازگردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه همه اتفاقات ۴ دهه اخیر از سوی دشمنان مانند توطئه‌های تجزیه‌طلبانه، طراحی کودتاها، جنگ ۸ ساله، محاصره  و تحریم اقتصادی، تهاجم‌های فرهنگی گسترده، عملیات‌ روانی بی‌سابقه و انزوابخشی‌های سیاسی بر این نقشه سیاسی آنان استوار بود، عنوان کرد: دشمن با انزوابخشی‌های سیاسی علیه ملت و کشور ایران به دنبال این است تا ایران را در جهان به یک نقطه مجزا تبدیل کرده و ارتباط‌مان را با همه عالم قطع کرده و جمهوری اسلامی ایران با مشکلات درونی مواجه کند و در این راستا زمانی، تمام تمرکز قوای دشمن بر قلب این سرزمین متوجه بود.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری همواره بسیار دقیق است، افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری زمانی موشک‌های دشمن را در تهران و نبردهایمان با آنان را در کنار کرخه و کارون شاهد بودیم و در متن و قلب آن حضور داشته و آن تاریخ سخت را تجربه‌ کرده‌ایم؛ اما ملت ایران به تمام معنا، تاریخی سرشار شکست را برای دشمنان نوشت. 

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اجازه نداد تاریخ کشورمان به دست بیگانگان نوشته شود؛ بلکه این ملت بزرگ تاریخ بیگانگان نوشت و این موضوع در تاریخ بی‌سابقه است چرا که می‌دانیم آمریکا و متعهدانش بزرگترین قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تاریخ حیات بشر هستند و یک قدرت انباشته از تجربه، هدف، اراده و قدرت به شمار می‌روند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این نکته که ملت بزرگ ایران صفحات تاریخ نوین آمریکا را سرشار از شکست‌های آشکار کرده است؛ یک واقعیت کاملاً محسوس محسوب می‌شود، گفت: این نکته را ما نمی‌گوییم؛ بلکه خود آنان (آمریکا) می‌گویند و به آن اذعان دارند.

سردار سلامی با بیان اینکه گواهی دشمن به فضل یک ملت نشانه فضل حقیقی آنان است، افزود: آمریکایی‌ها به بزرگی ملت ایران و بزرگی و شکوه رهبر جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کنند و این دیگر اغراق نیست و برای ملت ایران و جهان اسلام پیروزی محسوب می‌شود.

وی با طرح این پرسش که روزگاری آمریکایی‌ها در کشورمان حضور داشته‌اند؛ اما امروز باید ببینیم کجا هستند، عنوان کرد: امروز هیچ مقام آمریکایی‌ جرأت نمی‌کند از عرض یک خیابان در شهری از کشورهای اسلامی عبور کرده و مخفیانه می‌آیند و مخفیانه می‌روند و نه فرش قرمزی برای آنان است و نه پرچم‌های کوچکی که در دستان کودکان کنار خیابانها تکان داده شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه که امروز تنها غیظ، خشم، کینه، غرور، افتخار، آزادگی، جهاد و مبارزه در ملت‌های اسلامی علیه استکبار وجود دارد، تصریح کرد: امروز فضا عوض شده است؛ چرا که ما دشمن را از سرزمین‌های زیادی با قوت، قدرت، ارده و جهاد بیرون رانده‌ایم.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه فرزندان امت اسلام در نقطه‌به‌نقطه سرزمین‌های اسلامی جنگیده‌اند تا این واقعیتها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز همه  دشمنان دیدند که ملت ایران به یک افتخار بزرگ جهانی رسیده تبدیل به یک قدرت شده و اسلام حاکمیت تشکیل داده و دارای ارتش‌های بزرگ بوده و نیروهای دفاعی قدرتمندی نه تنها در ایران بلکه در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکل گرفته است و این پیام خطرناکی برای آنان است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه دشمنان محور این قدرت را نظام اسلامی ایران می‌دانند، بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند این ایران بزرگ از درون دچار چالش است و باید چالش‌ درونی ایران را فعال کنند تا این قدرت شکل یافته در بیرون تضعیف شود و این سناریوی فتنه اخیر بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران فتنه اخیر را اقدام دشمنان علیه ملت ایران عنوان و تأکید کرد: ملت بزرگ ایران دوباره در نبرد تصویرها به آمریکا نشان داد که تصویر ایران سرشار از استحکام و پشتوانه عظیم مردمی و نفوذناپذیر و قدرتمند است.

سردار سلامی اضافه کرد: موضوعی که دشمنان فکر می‌کردند یک شکست برای نظام اسلامی می‌شود؛ با درخشش مردم دوباره به یک فرصت، قوت و افتخار جدید تبدیل شده و مردم ما به زیبایی توانستند بین مطالبات مادی، معیشتی و اقتصادی خود و نیز دفاع از شکوه یک انقلاب تشخیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه آنهایی که دردمند بوده و مطالبات به حق داشتند مطالبات خود را فراموش کرده و آن را کنار گذاشته و به میدان دفاع از انقلاب آمدند و با آمریکا جنگیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران فتنه اخیر را بزرگترین جنگ در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: در جنگ‌های گذشته ما تنها یک دشمن را شکست می‌دادیم؛ اما امروز ملت ایران زنجیره به هم فشرده همه دشمنان را از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات، تکفیری‌ها، سلطنت‌طلبها، منافقان و دیگران را از هم گسسته و همه آنان را با هم جارو کرد و این کار بزرگی بود.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران به وظیفه خود در قبال انقلاب اسلامی عمل کردند، اضافه کرد: امروز نوبت ماست که به آنان خدمت بدون منت انجام دهیم چرا که آنان ولی نعمتان ما هستند نه فقط به خاطر اینکه دیروز به صحنه دفاع از انقلاب آمدند.

وی با اشاره به تعبیر امام علی(ع) مبنی بر اینکه باید خواسته برادران دینی خود را قبل از اینکه آن را بیان کنند، برآورده کنیم، تصریح کرد: اگر هیچ تهدیدی علیه نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد ما باید خادم ملت ایران باشیم نه حاکم بر آنان و باید مانند یک پدر و مادر به آنان رسیدگی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران لباس سپاه را لباسی برای خدمت، حمایت مردم و پیشگامی در خطر دانست و با بیان اینکه باید پاسداران و بسیجیان با درد مردم آشنا بوده و به آن رسیدگی کنند، تصریح کرد: نظام ما بسیار پرظرفیت بوده و ایران کشوری غنی است و ملت بزرگ ایران نیز بسیار مهربان بوده و با هم برادرانه زندگی می‌کنند و هیچ ملتی در جهان به مهربانی ملت ایران نیست.

سردار سلامی با اشاره به کمک‌های ملت بزرگ ایران در جریان وقوع زلزله کرمانشاه گفت: این حقیقت یک ملت است و ملت بزرگ ایران مهربانی و برادری خود را در اینگونه صحنه‌ها نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز همه باید دست به دست هم داده تا قصورها و تقصیرهای گذشته را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم ماست چرا که اگر اینگونه شود دشمن مأیوس می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با توصیه به پاسداران مبنی بر حضور آنان در میان مردم و پیشگامی کارکنان این نهاد انقلابی در حل مشکلات آنان ابراز اطمینان کرد مسئولان کشور و استان سمنان نیز همینگونه خواهند بود چرا که این راه و آرمان و اعتقاد همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است که به مردم خدمت کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.