قزوین_ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در دیدار با استاندار قزوین گفت: امیدواریم با تلاش شاهد حذف سوخت مایع در نیروگاه ها که استفاده از آن ایجاد آلودگی می کند، باشیم. 

سوخت مایع در نیروگاه های کشور حذف می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، آرش کردی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: امیدواریم با تلاش وزارت نفت به زودی این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و شاهد حذف سوخت مایع در نیروگاه ها که استفاده از آن ایجاد آلودگی می کند، باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به لزوم استمرار و پایداری خدمات صنعت برق به جامعه گفت: مردم و بخش های تولیدی و خدماتی، برق مستمر و بدون خاموشی می خواهند بنابراین باید رابطه و تعامل مناسبی را برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید برق با سرمایه گذاران ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: ۹۱ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه های برق کشور با گاز و سایر با سوخت مایع تأمین می شود. 

کردی گفت: به دلیل تفاوت بین فروش برق و قیمت تمام شده تولید دچار کمبود سرمایه گذاری و مشکل در تأمین زیرساخت های اساسی شبکه هستیم که برای رفع این مساله تلاش می کنیم. 

وی همچنین گفت: در ۶ سال گذشته بعد از هدفمندی یارانه ها، افت محسوسی به لحاظ سرمایه گذاری در صنعت برق داشته ایم چرا که درآمد حاصل از فروش برق به مردم بابت هدفمندی ها هزینه می شود و این به معنای آن است که درآمد ما در حال کاهش است. 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر اظهار کرد: صنعت برق بر مبنای اصول اقتصادی اداره می شود و هر آنچه از مردم دریافت می کنیم منابع داخلی ما به حساب می آید که برای توسعه شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه اگر فشار اساسی به صنعت برق وارد شود کشور را دچار مشکل خواهد شد،گفت: برنامه ششم توسعه ظرفیت کشورمان در تولید انرژی های تجدید پذیر را چهار هزار مگاوات تعیین کرده است که با توجه به محدودیت های شبکه ای، اقتصادی و قانونی نباید به هر استان بیش از سهم مورد نیاز اختصاص یابد. 

کردی در ادامه با اشاره به مشکل شرکت کنتورسازی قزوین گفت: این شرکت در جریان خصوصی سازی و بحث های رقابتی نتوانست رشد کند وگرنه با توجه به نیاز همیشگی مردم، کنتور سازی صنعتی در حال گردش بوده و به راحتی شکست نمی خورد. 

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: با توجه به گردش مالی صنعت کنتور و شکل گیری کنتورهای هوشمند از سال های آینده، با تعامل و برنامه ریزی صحیح می توان شرکت کنتوسازی قزوین را احیا کرد. 

استاندار قزوین نیز در این نشست از خدمات شرکت توانیر به مردم و بخش های تولیدی و خدماتی قدردانی کرد و گفت: صنعت برق نقش مهمی در رشد و توسعه کشور ایفا می کند. 

عبدالمحمد زاهدی نیز در ادامه خواستار تشکیل نشستی سه جانبه بین بانک پاسارگاد، شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت کنتور سازی قزوین به منظور حل این واحد دارای مشکل شد.

مدیرعامل شرکت برق استان قزوین نیز گفت: این استان خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکلی از لحاظ توزیع برق نداشته و نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز با ۲هزار و ۴۰مگاوات ظرفیت بالایی برای تولید برق در استان قزوین دارد و بخشی از برق مورد نیاز سایر استان ها را نیز تأمین می کند. 

سعید بهاریوند چگینی همچنین خواستار حمایت استانداری برای وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان شد و گفت: ۱۵ درصد اعتبارات شرکت برق منوط به وصول مطالبات آن است که اگر تحقق یابد بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد. 

وی افزود: شرکت برق استان قزوین در پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارد به گونه ای که حتی مالیات های تا سال ۱۴۰۰را هم پرداخت کرده است 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.