اهواز_ حقوق رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز بین واقعیت ها و حرف های مسئولان سر در گم است. برخی رانندگان از عدم پرداخت حقوق خود تا آبان ماه و یا معوقه ها گلایه می کنند، از سویی مسئولان مالی شهرداری منطقه یک اهواز خبر از پرداخت حقوق می دهند.

مطالبات رانندگان استیجاری شهرداری در هاله ای از ابهام

قدس آنلاین_گروه استانها_حدیث کریمی؛ سرما، گرما، شرجی، گرد و غبار این ها مواردی هستند که یک شخص که از سحر برای درآوردن نان حلال به خانه شبانه روز تحمل می کند تا زن و بچه اش رفاهی نسبی داشته باشند. یکی از رانندگان مناطق شهری اهواز از ساعت۷ صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه ظهر پشت فرمان در کوچه ها و خیابان ها، بازار و محله های منطقه دست به فرمان است تا نانی به خانه ببرد. اما این روزها دست و دل شان به کار نمی رود، چرا که ماه هاست بابت زحمات خود پولی دریافت نکرده اند.

اینجاست که باید پرسید چگونه در این ماه ها زندگی خود را همانند لاستیک های ماشینی که روزانه در کوچه و خیابان های منطقه یک اهواز چرخیده، چرخانده اند؟ آیا قبوض آب و برق و گازشان، به موقع پرداخت می شود ؟ آیا بازار رفتن و خرید خانه شان به موقع انجام می شود؟ آیا درست است که یک راننده خود را بیمه کند و استهلاک ماشین خود را پرداخت کند؟ پس چرا اگر نوع قرار دادشان این است حقوقشان به موقع پرداخت نمی شود؟

تاخیر در پرداخت حقوق رانندگان شهرداری

یکی از رانندگان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: همراه با کارمندان شهرداری روزانه در سطح شهری منطقه یک در حال رانندگی هستیم، این کارمندان حقوق خود را به موقع یا حداکثر با یکی دوماه تاخیر دریافت می کنند، ولی ما رانندگان استیجاری متاسفانه از مهرماه تا کنون که ۱۵ دی ماه است، حقوقی دریافت نکرده ایم.

او می افزاید: نمی دانم مسئولان پیش خود چه فکری می کنند؟ آیا نمی دانند ما هم زن و بچه، خرجی خانه داریم و نیاز هست حقوق مان به موقع داده شود؟ آیا نمی دانند ما از ۷صبح تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در این شهرداری هستیم و دیگر  توان کار کردن در نوبت شب را در تاکسی سرویسی یا جای دیگر نداریم؟ پاسخگو کیست؟

این راننده استیجاری بیان می کند: چه کسی می خواهد پاسخگوی سربلند نکردن ما در برابر زن و بچه هایمان را بدهد؟ آیا شخصی پیدا می شود که ما را درک کند؟

پرداخت حقوق تا آبان ماه 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ارتباط با خبرنگار قدس آنلاین پس از شنیدن مشکل رانندگان استیجاری منطقه یک و پرداخت نشدن حقوق آنها به خبرنگار این واحد اطمینان خاطر می دهد تا این مساله را بررسی کند. در همین راستا محمد جعفر فلسفی بدون هماهنگی قبلی به شهرداری منطقه یک اهواز رفت و جلسه ای با حضور «بابک محمدی» شهردار، «رستمی» معاون مالی اداری و یکی از رانندگان استیجاری به نام «هزاردستان» تشکیل داد، تا به این موضوع رسیدگی شود.

هزاردستان نماینده رانندگان اسیتجاری شهرداری منطقه یک اهواز درباره عدم پرداخت چندماه حقوق شان به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: حقوق ما تا آبان ماه امسال پرداخت شده است و حقوق آبان ماه هفته گذشته پرداخت شد.

او با اشاره به اینکه همکارانم فکر کردند که تا مهرماه به حساب شان حقوق پرداخت شده است، تصریح می کند: چندماهی است که پرداختی های حقوق مان با تاخیر صورت گرفت و پرداختی که هفته گذشته انجام شد مربوط به آبان ماه است.

نماینده رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز ادامه می دهد: از زمانی که شهردار جدید آمد حقوق هایمان که چندماه عقب مانده بودند را پرداخت و اکنون تنها آذرماه و دی ماه جاری پرداخت نشده است.

بقیه معوقه ها، به زودی

معاون مالی اداری شهرداری منطقه یک اهواز در خصوص عدم پرداخت حقوق رانندگان استیجاری این منطقه در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: تا آبان ماه حقوق رانندگان استیجاری را پرداخت کرده ایم و به زودی حقوق آذرماه به حساب رانندگان استیجاری این شهرداری واریز می شود.

حل مشکلات با پرداخت نیمی از مطالبات

رئیس شورای شهر اهواز در خصوص کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری اهواز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: در این که مشکلات وجود دارد تردیدی نیست، اکنون در حال مدیریت کردن هستند و این کارگران حقوق ماه های ۸ و ۹ خود را دریافت نکرده اند.

محمدجعفر فلسفی بابیان اینکه باید در منطقه یک درآمدزایی شود تا بتوانند حقوق کارمندان و کارگران خود را پرداخت کنند. ادامه می دهد: مشکل منطقه یک شهرداری اهواز این است که چالش ها و هزینه بالا و در آمدها در مرکز شهر مقداری پایین آمده و این موضوع در حال بررسی است، شهرداری منطقه یک اهواز مطالبات زیادی از ادارات دارد.

او با اشاره به میزان مطالبات شهرداری از ادارات گوناگون تصریح می کند: نمی توانیم از یک منظر مسئله را در نظر بگیریم. باید عوامل مختلفی که بر موضوع تاثیر داشته را نیز کاوش کنیم، اگر نصف مطالبات شهرداری از ادارات پرداخت شود، تمام مشکلات این منطقه رفع می شود، اکنون این موضوع در حال بررسی هستند تا مرحله به مرحله حل شود.

مطالبات  ۲۳ میلیارد تومانی از ادارات

فلسفی در خصوص مطالبات شهرداری منطقه یک اهواز از ادارات عنوان می کند: در مجموع مطالبات شاخص این شهرداری از ادارات بیش از ۲۳ میلیارد تومان از سال ۹۰ تا کنون است، در حال حاضر شرایط اقتصادی به گونه است که ادارات نیز مشکل مالی دارند و در حال تلاش هستیم که به صورت توافقی این مسائل حل شوند.

شایان ذکراست؛ طبق گفته یکی دیگر از رانندگان، شهرداری هفت ماه از حقوق آنها را پرداخت کرده و چند ماه از معوقه ها نیز هنوز واریز نشده است. این در حالی است که معاون مالی_اداری شهرداری منطقه یک اهواز ادعای پرداخت حقوق آنها تا آبان ماه را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.