۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 583550

اصفهان- طی روزهای اخیر شهروندان اصفهانی در تماس هایی با قدس آنلاین مشکلات خود را مطرح کردند تا شاید مسئولان چاره ای برای رفع آنها بیندیشند.

حرف مردم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بخشی از این پیام ها را در ادامه می خوانید:

*اعلام می شود که برای نوسازی بافت فرسوده وام های کم بهره داده می شود، من برای ساختن خانه ام می خواستم وام بگیرم، سند شش دانگ هم داشتم اما گرفتن این وام به قدری شرایط سخت و اما و اگرهای فراوان دارد که از دریافت آن پشیمان شدم. به راستی چرا در این مملکت به ناگهان با خبر می شوی که فلان فرد میلیاردها تومان وام گرفته و فرار کرده اما ما برای ۳۰ میلیون تومان وام باید همه فامیل را باید جلوی بانک ردیف کنیم و چند برابر مبلغ وام، سفته و چک بدهیم!؟

*از مسؤلان می خواهم مدیریت واحد شهری را تحقق بخشند؛ تا کِی باید شاهد باشیم کوچه ها و خیابان ها پس از آسفالت باز هم کَنده شوند و دست اندازها روی اعصاب مردم باشند. واقعاً چه مشکلی در این رابطه وجود دارد؟ چرا مسؤلان بیت المال را اسراف می کنند؟

*در اصفهان هر شش ماه یکبار رودخانه زاینده رود فقط ۱۵ تا ۲۲ روز باز می شود. رودخانه زاینده رود بازیچه دست مسؤلان کشور و چند استان شده است... این رودخانه به مثابه طنابی شده که هر استانی یک سر آن را می کشد، دیگر ماهی ها و پرنده های مهاجر و فصلی هم سردرگم شده اند!

*شهرداری اصفهان دو سالی هست که نهضت آسفالت را در کوچه ها و خیابان های شهرمان اجرا کرده اما ظاهراً کوچه ۱۱۰ خیابان مولوی با دست اندازهای بی شمارش از دید آنها پنهان مانده است.

*مرتب مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام می کند که مثلاً در سال گذشته فلان میلیارد تومان برای انجام اعمال جراحی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی اقدام کرده ایم، اما جالب اینجاست که علیرغم افزایش تعداد بیمه شدگان، به تعداد مراکز درمان ملکی تأمین اجتماعی افزوده نمی شود.

به عنوان مثال برای انجام سونوگرافی به بیمارستان غرضی تامین اجتماعی اصفهان مراجعه کرده ام، شاید باورتان نشود که نوبت برای ۶ ماه بعد به من داده اند...

* من ساکن خیابان لاله هستیم، تقریباً منطقه محروم نشین اصفهان؛ در این خیابان یک چهارراه وجود دارد که ترمینال باقوشخانه در آن قرار دارد. چراغ راهنمایی در این چهارراه هیچ معنا و مفهومی برای رانندگان ندارد، یعنی چراغ قرمز هم باشد همه از آن عبور می کنند. چند بار به پلیس راهور و چندین بار به شهرداری اصفهان درخواست دادیم تا یک دوربین ثبت تخلف بر سر این چهارراه نصب کنند تا شاید رانندگان به این چراغ احترام بگذارند و امنیتی برای عابران پیاده فراهم شود اما کو گوش شنوا!

*کمیته امداد امام خمینی(ره) مرتب اعلام می کند که ما از خانواده های نیازمند حتی به صورت موردی حمایت می کنیم اما من که درخواست استمداد برای یکی از آشنایان که به شدت مشکل مالی دارند، داشتم اصلاَ همکاری نکردند. واقعاً اگر کمیته امداد به این افراد کمک نمی کند پس کمک های آنها مستحق چه کسانی است!؟

*امسال پسرم به کلاس دوم دبستان می رود. آموزش و پرورش می گوید که به هیچ عنوان مدارس دولتی نباید از والدین دانش آموزان برای ثبت نام پول دریافت کنند اما من می خواهم بگویم سه ماه تابستان ثبت نام فرزندم بلاتکلیف بود به خاطر اینکه پول نداشتم برای ثبت نام پسرم پرداخت کنم تا با هزار واسطه قرارشد ۵۰۰ هزار تومان را به صورت قسطی به مدرسه ای که دولتی هم هست، پرداخت کنم.

مثلاً در قانون اساسی آمده که تحصیل دانش آموزان باید رایگان باشه!

*زنانی که در خیابان ها بی حجاب ظاهر می شوند، بدانند که باید جواب خون شهدا را بدهند.

*خیابان های مرکزی شهر اصفهان همچنان برای مترو مثل یک کارگاه شده است، مترو راه اندازی شده اما خیابان ها ساماندهی نشده اند. شهرداری اصفهان باید به این خیابان ها که بیشتر در معرض دید مسافران هم هست، بیشتر توجه و رسیدگی کند.

*محل زندگی ما در خیابان زینبیه مملو از معتادان ولگرد و خرده فروشان مواد مخدر شده است. از نیروی انتظامی می خواهیم در کوچه ۸ متری لاله خیابان زینبیه گشت زنی بیشتری داشته باشند تا این افراد که اعتمادبه نفس بالایی هم دارند، از این محله جمع آوری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.