کرج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز گفت: باپیش بینی و اجرای پروژه های جدید آبرسانی تنش آبی احتمالی شهرهای استان البرز درتابستان سال ۹۷ کاهش یافته و مدیریت می شود.

تمهیدات ویژه برای مقابله با  بی آبی در تابستان آینده

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضارضایی فر  اظهار کرد: محدودیت منابع تامین آب به خصوص در سفره های زیرزمینی که عمده ترین منبع تامین آب استان به شمار می رود سبب شده شاهد افت سطح این منابع باشیم.

وی افزود: در عین حال کاهش شدید بارش های جوی در سال آبی جاری از یک سو و افزایش جمعیت زیرپوشش از سوی دیگر، پیش بینی می شود درسال ۹۷ با مشکلاتی در تامین و توزیع آب شرب در شهرهای استان روبرو شویم.

رضایی فر تصریح کرد: براساس شواهد و پیش بینی ها، اقدامات و آمادگی های لازم برای مقابله با این شرایط برنامه ریزی شده است که با اجرای این برنامه ها تعداد شهرهایی که احتمال تنش و بروز مشکل کم آبی در آنها محتمل است به سه شهر کمالشهر، نظرآباد و مهرشهر کاهش می یابد اما بروز مشکل در این سه شهر هم به صورت محدود و کنترل شده خواهد بود.

رضایی فر با اشاره به مجموعه اقدامات و پروژه های جدیدی که برای مقابله با شرایط کم آبی سال آینده به مرحله اجرا رسیده اند، ادامه داد:تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۶ حلقه چاه جدید و در نیمه اول سال ۹۷ هم ۱۲ حلقه چاه دیگر حفر، تجهیز و وارد مداربهره برداری می شود.

وی گفت: ساخت یک واحد ایستگاه جدید پمپاژ برای افزایش برداشت آب از سامانه خط انتقال سد طالقان به ظرفیت ۴۰۰ لیتر برثانیه و اجرای ۱۹ کیلومتر خطوط لوله گذاری مرتبط آن و همچنین اجرای ۱۶ کیلومتر لوله گذاری های دیگر هم مدنظر قرار گرفته است ، ضمن اینکه مخازن ذخیره آب در شهرهای گلسار و شهر جدید هشتگرد هم به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز تصریح کرد:برای اجرای مجموعه اقدامات پیشگیرانه فوق ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد که تاکنون۹۸ میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی این شرکت و تبصره های قانونی هزینه شده است.

رضایی فر در پایان با اشاره به کاهش بارش های جوی و کمبود آب در منابع سطحی و سفره های زیرزمینی گفت: همراهی و همکاری بیشتر شهروندان در مدیریت مصرف آب و رعایت الگوهای درست مصرف بهینه آب یک ضرورت است تا بتوان کنترل و مدیریت بهتری برای کاهش تنش های احتمالی آینده انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.