کرج- استاندار البرز با تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در این استان گفت: ضرورت دارد در تمامی جلسات استان بخش خصوصی به صورت فعال حضور داشته و به تصمیم سازی در ابعاد مختلف کمک کند.

حضور بخش خصوصی در تصمیمات موثر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری استانداری البرز، محمدعلی نجفی ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای معادن استان البرز اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان در کنار حمایت از فعالیت قانونی معادن در دستور کار قرار دارد، از این رو احصا وضعیت معادن البرز و نظارت بر امور این بخش در شورای معادن استاندار صورت می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر برداشت معادن و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست افزود: با توجه به اهمیت معادن در کشور و برای بررسی و تصمیم گیری دقیق تر در این حوزه تفویض اختیار در این بخش به استان ها صورت گرفته است.

نجفی ادامه داد: در کنار فعالیت معادن باید حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست که میراث ما برای آیندگان است، به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، همچنین با توجه به وضعیت منابع آب در کشور و به خصوص البرز ضرورت دارد در این بخش با تصفیه پساب و سایر اقدامات مرتبط، تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز احصا وضعیت کنونی فعالیت تمامی معادن البرز و احصا برش های استانی این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تفویض اختیاری که به استان در حوزه معادن صورت گرفته نهایت بهره برداری را داشت.

وی افزود: در استان به چندین بخش شامل اشتغال، رونق تولید و احیای واحدهای غیرفعال و نیمه فعال ورود کردیم که شاهد نتایج و پیشرفت مطلوبی بودیم چراکه روند اقدامات تسریع و ارتقا پیدا کرده بنابراین در حوزه معادن نیز چشم انداز خوبی وجود دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: برای حفاظت از محیط زیست یک عزم و توجه ملی که نشان از اهمیت این امر در کشور دارد، محسوس است. بنابراین در البرز و به خصوص شهرستان کرج که زمانی باغ شهری زیبا و تفرجگاهی خوش آب و هوا بود، موضوع حفاظت از محیط زیست با حساسیت بیشتری مورد نظر است.

وی با اشاره به پروژه آزادراه تهران شمال گفت: بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر تردد مسافران کاسته و بر اساس برآورد کارشناسان حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه خواهد داشت که این امر افزایش کیفیت هوا را در بر دارد.

نجفی افزود: پروژه ای در این سطح که مورد تاکید سران نظام است، دستاوردهای فراوانی دارد از این رو نیاز است برای تسریع در روند آن تعاملات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های ارزشمندی در حوزه پژوهش استان وجود دارد که می توان از این مطالعات در راستای بازسازی پس از بهره برداری از معادن استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.