قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:خمس و زکات، کمک به فقرا و بوسیدن دستان پدر و مادر زمینه ساز تقوا است و تقوا به عنوان بهترین توشه عبادت محسوب می شود

تقوا بهترین توشه عبادت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر روز پنج شنبه در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و سالروز گرامیداشت شهادت شهید غلامرضا رهبر که در سالن اجتماعات قائم شهرداری منطقه دو قزوین برگزار شد به خصوصیات و ویژگی های متقین اشاره کرد و اظهار داشت: متقین بوی انسانیت می‌دهند و اهل عدالت، صداقت و پرورش‌یافته مکتب تقوا هستند.

وی افزود: شجاعت، صداقت، یک‌رنگی، انسانیت، رحمت، عطوفت و کرامت در تقوا از جمله ویژگی های متقین است و در این پهنه زمین، متقین و انسان‌های برتر همان انسان‌هایی هستند که انسانیت در آن‌ها موج می‌زند و مدینه فاضله با انسان‌های باتقوا تحقق می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، خمس، زکات، دستگیری از فقرا از فضایل تقوا است؛ اگر تقوا می‌خواهیم باید به عبادت بپردازیم و در تمام عبادت‌ها اعم از حج توشه برگرفته و با بصیرت، عرفان و معرفت گام برداریم.

 وی اضافه کرد: منطق در ادبیات دینی گفتن همراه اندیشه دینی بوده و منطق اهل تقوا صحیح و مناسب است و بیان و صحبت درست را می توان در اهل تقوا به خوبی مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هوشمندی نشانه تقوا است و افراد باتقوا هوشمند هستند و خود را از هوا و هوس باز داشته و انسانیت را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند، مطرح کرد: مشتریان لهویات، مردم را به گمراهی کشانده و در فضای مجازی افرادی فعالیت می‌کنند که در پیشگاه خدا حقیر هستند و در مقابل آن‌ها یعنی لهوالحدیث‌ها، افرادی هستند که به حکمت علاقه دارند و مردم را به تقوا دعوت می‌کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه انسانیت به شهرت نیست بلکه به صداقت، درستی و ایمان است گفت: اگر متواضع در قعر چاه باشد و از دسترس اهل رسانه غایب باشد، خداوند فضایی برای او ایجاد می‌کند که انسان متواضع در قعر چاه بهترین بهترین‌ها در دولت اشرار می‌شود که نمونه آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: امروز باید با بصیرت و تواضع در مقابل دشمنان خدا بایستیم و با عزت و قدرت در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم و از مدافعان حرم، دفاع مقدس و مدافعانی که مرد میدان و جهاد بوده و هستند، درس عبرت بگیریم و متواضعانه زندگی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.