مشهد-امام جمعه موقت مشهد گفت: ملت ایران در این ۴۰ سال قوی تر و دشمن ضعیف تر شده است.

اگر روزی مسوولی از نظام جدا شود، مردم از این حکومت جدا نمی‌شوند

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند انسان را با دو نیاز اساسی خلق کرده است، گفت: خداوند انسان را با نیاز به مادیات و معنویات خلق کرده است و در طول تاریخ در همه زندگی‌ها آثار تلاش‌های مادی و معنوی را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه هر دو نیاز انسان حد نمی‌شناسند، افزود: اسلام برای اینکه انسان در باتلاق مادیات نماند، راه هایی برای انسان در نظر گرفته است و یکی از پیشنهادها این است که به او توصیه می‌کند در مادیات و معیشت زندگی به پایین تر از خود نگاه کنید.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه وقتی انسان به پایین دست خود نگاه کند، سه اثر برای او  دارد، ادامه داد: اول اینکه زندگی برای او شیرین می‌شود، دوم به پایین‌تر از خود انفاق می‌کند و شکرگزار می‌شود و خدا به او برکت‌های بیشتری می‌دهد.

فرزانه خاطرنشان کرد: پیشنهاد دوم این است که نوعی از زندگی را انتخاب کنید که هزینه آن سبک باشد و زیر زندگی‌های پر خرج نروید چرا که زندگی‌های پرهزینه به ما اجازه نمی‌دهد که به آخرت فکر کنیم.

وی با بیان اینکه در هفته‌هایی که گذشت، دنیا نگاه خود را به ایران دوخته بود، گفت: رهبر از مردم در سخنرانی اخیر خود هزار بار تشکر کردند که یکی از دلایلی که مردم به چنین بصیرتی رسیده‌اند، این است که ملت جاذبه‌هایی از دو رهبر خود تاکنون دیده‌اند که در طول تاریخ اسلام جز از معصوم ندیده‌اند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: معرفت، دانش، شجاعت و صداقت و دلسوزی و معرفت دانش این دو رهبر چنان برای مردم پر جاذبه است که دل مردم با عشق این دو رهبر گره خورده است.

فرزانه تصریح کرد: علت دیگر این است که ملت ما به این حد شناخت و درک رسیده‌اند که بین نظام و مسوولان فرق می‌گذارند و رفتار آنان را به پای انقلاب نمی‌گذارند.

وی افزود: مردم می‌دانند این حکومت مایه استقلال سیاسی و عزت مسلمانی و اقتدار نظامی است، اگر حکومت نبود اینها را نداشتیم و اگر روزی مسوولی از نظام جدا شوند، مردم از این حکومت جدا نمی‌شوند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: یکی دیگر از علت تکامل این ملت، پاسداری از خون ۳۰۰ هزار شهیدی است که برای این انقلاب داده شده و مردم ایران باعظمت به این خون‌ها نگاه می‌کنند و حاضر نیستند، خون این شهید را زیر پا بگذارند و قدر شهدا را می‌دانند.

فرزانه ادامه داد: علت دیگر این است که مردم به وطن خود عشق می‌ورزند و اجازه نمی‌دهند، قدم‌های خوک انگلیسی و آمریکایی وارد این کشور شوند وخاطره های تلخ از آنها سبب می‌شود که از آنها متنفر باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت با دشمن و زخم‌ها در آن واحد روبه‌رو است، ادامه داد: دشمن روبه‌روی ما معجونی از استکبار آمریکا، صهیونیست خون‌آشام، خرپول آل صعود، منافقین پست و سرمایه‌داران خون آشام غرب هستند، اما ملت آنها را در سال ۵۷ از این کشور بیرون ریخته‌اند، ولی آنها از آن زمان هرتوطئه ای که توانستند به کار گرفتند تا بتوانند بر این ملت مسلط شوند، اما هربار ناموفق هستند.

وی با بیان اینکه ملت در این ۴۰ سال قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده است، اضافه کرد: ملت موفق شدند، دشمن را از منطقه خارج کنند و بر منطقه تسلط یابند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به امروز، دیروز و دو روز گذشته است، افزود: مردم اگر از این زخم‌ها و مشکلات فریاد بکشند، با هجوم مگس‌ها روبه‌رو می‌شوند و از طرفی هم سیاسیون و مسوولان به جایی که زخم مردم را دوا کنند، به جان هم می‌افتند و یکدیگر را خراب می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات مهم کشور گفت: مشکل اول مشکل محرومیت است که انسان‌های زیادی دچار محرومیت هستند و توان خرید لباس و کفش و کتاب فرزند خود را هم ندارند.

 فرزانه ادامه داد: زخم بعدی پاک نشدن جامعه از اشرافی‌گیری است که هم در نوکیسه‌ها و هم در بعضی از مسوولان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بوی تعفن اشرافیت در گذر زمان بیشتر شده است، افزود: اشرافیت‌گرایی دو عیب دارد، اول اینکه حرام است و دوم واگیر دارد، کسی که وضعیت مالی خوبی هم ندارد، دوست دارد آن گونه باشد.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: زخم تبعیض و عدم عدالت زخم دیگر مردم است، قرار بود انقلاب عدالتی ایجاد کند که مردم در استفاده از امکانات، مقررات و حدود و احکام قضایی مساوی باشند، اما اکنون این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر بیکاری است که فقر و فساد را به دنبال دارد، گفت: غارت ثروت عمومی و شخصی مردم با وام‌های صندوق‌ها و بانک‌ها مشکل دیگری است که باید حل شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات مربوط به دشمن است، اما برخی مربوط به مسوولان نظام است که قابل برطرف شدن است و اگر تصمیمی انقلابی و جهادی باشد رهنمود و ابزار آن در بیانات رهبری وجود دارد.

وی خطاب به برخی از مسوولان گفت: "یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا"؛ شما به انقلاب و نظام ایمان آوردید ومجددا با اطاعت از رهبری در حل مشکلات مردم ایمان بیاورید و دل خود را قرص کنید.

فرزانه خاطرنشان کرد: میدان مسوولیت را میدان شگارگاه و تفاخر ندانید و برای حل مشکلات مردم چشمتان به بیرون از مرزها نباشد.

وی تصریح کرد: دشمن و داخلی‌ها بدانند که این مردم تصمیم گرفتند که راه مستقیم خود را با قدرت و نشاط و شور و انگیزه ادامه دهند و مانع پیش روی خود را  هر فرد و هرچه باشد، پایمال کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.