رشت- خطیب موقت جمعه رشت مشکلات مردم به مثابه زخمی است که نیاز به التیام درمان دارد و اظهار داشت: مطالبات به حق مردم قانونی است و مسئولان اجرایی موظف هستند تا به آن رسیدگی کنند و مردم نیز نباید حرف‌های بی‌سند و مدرک را قبول کنند.

مطالبات به حق مردم قانونی است/ لزوم رسیدگی مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با تبیین این سؤال که آیا دانایان با نادانان برابر هستند گفت: انسان‌ها از طریق علم می‌توانند به‌مراتب بالای انسانی و کمال بشری برسند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آیات و روایات متعدد درباره اهمیت علم بیان کرد: از عالمان فاسد و جاهدان جاهل بپرهیزید چراکه انسان‌های دیگر را دچار گمراهی و فتنه می‌کنند.

وی عالمان را چشم و چراغ جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت علی (ع) عالم بی‌دین با گفتارش و نادان دیندار با دینداری‌اش مردم را جذب می‌کند اما هر دو فاسق هستند و باید از آنان دوری کرد.

وی با اشاره به نقش قدرت در به‌دست آمدن خوشبختی اظهار داشت: افرادی که به مقام‌های سیاسی می‌رسند باید بررسی کنند تا ببینند حضورشان توانسته برای مردم فایده‌ای داشته باشد یا خیر.

صدیق عربانی با تاکید بر اینکه دشمن با اصل نظام مشکل دارد خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ایران از آمریکا هراس دارد اما باید بدانند ملت ایران همان است که آمریکا را از ایران و بعد هم از منطقه بیرون کرد و نگذاشت به اهداف شیطانی خود دست پیدا کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به دلسوزی‌های نمایشی آمریکا و انگلیس برای کشور ایران گفت: آمریکا همان کشوری است که ۸۰۰ نفر را در تجمعات مردمی کشت و انگلیس هم سخت‌ترین قوانین را علیه مسلمانان کشورش وضع کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.