سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اقداماتی که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود را ناکافی دانست و گفت: بجای کاهش آسیب های اجتماعی شاهد رشد آن ها در جامعه هستیم .

بجای کاهش آسیب های اجتماعی شاهد رشد آن ها هستیم

قدس آنلاین- سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اقداماتی که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود را ناکافی دانست و گفت: بجای کاهش آسیب های اجتماعی شاهد رشد آن ها در جامعه هستیم.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با قدس فقر، توسعه کانال ها و شبکه های مجازی، بیکاری، بی توجهی به سبک زندگی اسلامی – ایرانی، وضعیت نامناسب اقتصادی را مهترین ریشه های رشد آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، سرقت و... عنوان کرد و گفت: قطعاً در ایجاد چنین وضعیتی همه ما مقصر هستیم.  

وی با اشاره به این که رشد آسیب های اجتماعی زیبنده کشور ما نیست، در پاسخ به این پرسش که چرا نهاد و دستگاه های مسئول اقدامات مناسبی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی انجام نمی دهند؟ گفت: تاکنون اقدامات و برنامه هایی انجام شده است اما این اقدامات و طرح ها یا کافی نبوده  یا اشتباه بوده که نتیجه مورد نظر حاصل نشده است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی مصرف مواد مخدر در  میدان هرندی از سوی معتادان متجاهر را یک نوع تبلیغات منفی خواند و گفت:  باید از تمام توان و ظرفیت ها برای جلوگیری از بحران های اجتماعی احتمالی جلوگیری کنیم.

نوروزی با اشاره به این که در حوزه فضای مجازی نیاز به کار فرهنگی بیشتری داریم، تصریح کرد:اگر چه همه در این زمینه کار می کنند اما باید دقت کرد که از مسیر اصلی خارج نشوند.

وی با تاکید بر این که مدیریت های غیر کارشناسانه بویژه در بخش فرهنگی   تاکنون به کشور ضربه زده است، افزود: مسئولان، امامان جمعه کشور و کارشناسان  باید سخنرانی های خود را به صورت متوازن بسوی سوی فرهنگ اسلامی و انقلابی سوق بدهند.

وی انتخاب افراد بومی برای سمت های مدیریتی در شهرها و استان ها  را ضروری  دانست و گفت: اگر مسئولان ما بومی منطقه باشند بخشی از مشکلات جامعه حل می شود بنابراین سیاست گذاری باید به این سمت پیش رود که از کارشناسان ومدیران لایق بومی برای مناطق استفاده کنند. نباید کسی مثلاً در جنوب تهران ساکن بوده را بلافاصله برای مسئولیت شمال تهران انتخاب کنیم چون این شخص حداقل باید ۵ سال در شمال پایتخت باشد تا خصوصیات و ویژگی های مردم این منطقه  را دریابد در حالی که زمانش برای تصدی این مقام  سه سال است.

نوروزی روی آوردن به سمت فرهنگ غربی برای ایجاد توازن ارتباط بین ایران با دنیای غرب را اقدامی شکننده توصیف کرد و گفت: باید همزمان با اشتغالزایی بیشتر و جلوگیری از باندهای مواد مخدر باید فرهنگ  اسلامی- ایرانی را به  خانواده ها و جوانان بشناسانیم.

وی با اشاره به این که وقتی هر دستگاهی مسئولیت کارش را نمی پذیرد و آنرا به گردن دستگاه دیگری می اندازد این خود یک نوع بحران ایجاد می کند، افزود:این موضوع سبب رخوت در مراکز فرهنگی اجتماعی و از جمله سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه می شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: باید یکبار دیگر وصیت نامه حضرت امام را مطالعه کنیم تا وظیفه ای که انقلاب و حضرت امام برای مردم ما ترسیم کرده است را پیاده کنیم در این صورت همه چیز درست می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.