سخنان نغز و مواعظ دلنشین مرحوم آیت‌الله مجتهدی از او چهره‌ای دوست‌داشتنی و محبوب در نزد مردم ساخته است و اکنون نیز میراث ماندگار او یعنی سخنرانی‌ها و جملات نغزش همچنان مورد استفاده همگان است.

قدس آنلاین-  سخنان نغز و مواعظ دلنشین مرحوم آیت‌الله مجتهدی از او چهره‌ای دوست‌داشتنی و محبوب در نزد مردم ساخته است و اکنون نیز میراث ماندگار او یعنی سخنرانی‌ها و جملات نغزش همچنان مورد استفاده همگان است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در بیانی زیبا درباره «غیبت» می‌گوید: انسان گاهی با اشاره غیبت می‌کند، گاهی به کنایه و گاهی هم صریح پشت سر کسی غیبت می‌کند. گاهی گفتن یک «الحمدلله» آدم را جهنّمی می‌کند و با یک الحمدُلله به جهنّم می‌رویم. مثلاً می‌گوییم: الحمدلله که ما رباخوار نیستیم یا الحمدلله که ما ریاست طلب نیستیم [و به کسی هم اشاره می‌کنیم]. آدم باید خیلی حواسش جمع باشد؛ چکار به کار کسی دارید؟

آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی، استاد اخلاق و واعظ شیرین‌سخن، مهرماه سال ۱۳۰۲ در تهران چشم به جهان گشود و در ۲۳ دی‌ماه ۱۳۸۶ در همین شهر چشم از جهان فروبست. او در سال ۱۳۷۵ با کمک تجار و مردم، توانست مدرسه علمیه‌ای را در تهران خیابان ۱۵ خرداد، تأسیس کند که بعدها به نام خودش مدرسه علمیه مجتهدی تهرانی نام گرفت. این مدرسه از بزرگ‌ترین مدارس علمیه شهر تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.