شهرکرد- مدیرکل دامپزشکی استان از ضبط و معدوم سازی مقدار ۳۷ تن و ۸۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف انسانی که توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی ضبط و معدوم سازی شد خبر داد.

۳۷ تن فرآورده خام دامی ضبط و معدوم سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ،عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱ هزار و ۱۹ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی توسط بازرسان نظارت بر بهداشت این فرآورده ها صورت گرفته که مقدار ۳۷ تن و ۸۵۴ کیلو گرم از این فرآورده ها را به دلیل غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم سازی شدند..

وی افزود: تعداد یک هزار و ۶۳۶ مورد از آن ها نیز غیر بهداشتی تشخیص داده شده که ۱۳۹ مورد آن نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نجاتی خاطر نشان کرد: تعداد نمونه های مشکوکی که از نظر بازرسان دامپزشکی مشکوک به آلودگی بودند  و می بایست سلامت آن ها تایید می شد را یک هزار و ۹۷۰ مورد عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: در عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های طیور استان تعداد ۴ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۱۲ مورد کشتار انجام شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۴۱۹ قطعه مرغ ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی همچنین عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های دام استان را ۱۵۱ هزار و ۱۱ راس برشمرد و گفت: این تعداد شامل گوسفند و بز، بره و بزغاله، گاو و گوساله، شتر و شتر مرغ بوده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم آن به دلیل مسایل و مشکلات بهداشتی ضبط شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.