بجنورد- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح هایی نظیر تاب آوری اجتماعی و توان افزایی بانوان حاشیه نشین گفت: افتتاح چند بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان های استان را در بهمن ماه شاهد خواهیم بود.

اجرای طرح توان افزایی زنان حاشیه نشین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ملیحه یغمایی اظهار داشت: سرشت و طبیعت زنان خلاق و نقش آفرین است که می توانند با تکیه بر توانایی های خود به خودباوری برسند.

وی با تاکید بر این که خانواده مهم ترین محور شکل گیری شخصیت انسانی است، افزود: مهم ترین نقش زنان در خانواده نقش مادری است که تکیه گاه مناسبی برای همسر و فرزندان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز نقش های مختلفی برای زنان در جامعه تعریف شده است که برای جلوگیری از تعارض بین نقشی باید زنان در گام نخست نقش خود را به عنوان منشا اثر در جامعه بپذیرند و این که ایفای درست اولین نقش می تواند برای موفقیت در دیگر نقش ها موثر باشد.

وی مطرح کرد: زنان کانون انرژی خانواده هستند و همسر و فرزندان باید با مطالعه و شناخت درست از جایگاه و شخصیت زن کمک رسان آنان در بزنگاه های زندگی باشند چرا که فطرت زن خلق و زایندگی است و می تواند تهدیدهای زندگی را به فرصت تبدیل کند.

وی اشاره داشت: بانوان ما باید برای شخصیت و علایق خود نیز ارزش قائل باشند و با انجام فعالیت های مورد علاقه خود تخلیه هیجانی داشته باشند و در زمان مواجهه با استرس ها و نگرانی های زندگی در همان لحظه آن را متعادل کنند تا توان و یارای مقابله با بسیاری از هجمه ها و برخوردها را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با قدردانی از نگاه ویژه استاندار به حوزه بانوان گفت: تاکید دولت تدبیر و امید و مهندس صالحی استاندار، بر بهره مندی از بانوان توانمند در مناصب مختلف مدیریتی است و طی ماه های اخیر شاهد انتصابات به جا و شایسته ای در سطح استان را در این راستا شاهد بوده ایم.

یغمایی افزود: ایجاد پارک بانوان در ۸ شهرستان برای ایجاد فضای بانشاط از برنامه های ارزشمند استان است که بهمن امسال شاهد چند افتتاح خواهیم بود.

وی به اعلام آمادگی استان برای پایلوت شدن در بحث گفت و گوی ملی خانواده هم اشاره داشت و افزود: این طرح اهمیت موضوع گفتمان سازی در خانواده را مطرح می کند که زیر طرح های مختلفی برای تحقق اهداف در دستور کار استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: طرح تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان از دیگر طرح های اجتماعی در حال اجرای استان است که تاکنون ۲ هزار بانوی حاشیه نشین از آموزش های این طرح بهره مند شده اند و تاکید دارم خانواده و به ویژه زنان محور اصلی طرح های اجتماعی استان است.

وی اضافه کرد: امروز ۳۶ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند که این آمار و ارقام روز به روز در حال افزایش است و ما باید از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های استان برای ارتقای جایگاه بانوان در استان بهره مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.