کرج - استاندار البرز با تاکید بر اینکه بحث آسیب های اجتماعی در استان البرز باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد گفت:پدیده هایی چون اعتیاد و طلاق به شکل ریشه ای پیگیری و بررسی شود.

لزوم بررسی و پیگیری ریشه ای آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فردیس که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نکات متعددی را در  خصوص  آسیب های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن در جامعه مطرح کرده است گفت:  آسیب های اجتماعی بزرگترین خطری است که نظام و کشور را تهدید می کند.

وی افزود: هر کدام از مقوله هایی چون اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد چراکه مواردی چون طلاق ریشه فرهنگی زیبایی ندارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه دولت در خصوص برنامه های آسیب های اجتماعی نگاه ویژه ای دارد گفت: استان البرز در بین ۱۰ استانی است که به جهت جمعیت مهاجر پذیری اعتبارات خاصی برایش در نظر گرفته شده است.

نجفی همچنین اعتیاد  را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت:  باید عوامل ریشه ای، فرهنگی و اقتصادی مرتبط با این امر پیگیری و بررسی شود و  چهره استان  نباید با حضور معتادان متجاهر زشت و زننده شود.

استاندار البرز با اشاره به بحث توسعه وگسترش سازمان های مردم نهاد گفت:  باید اعتقاد کاری به حضور بیش از پیش این بخش داشت.

وی  با اشاره به  اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت:  اولین مرکز ماده ۱۶ در کرج به بهره برداری می رسد.

نجفی در ادامه  با اشاره به آمادگی استان البرز برای زلزله و بلایای طبیعی  خاطرنشان کرد: البرز به عنوان معین استان تهران باید در بخش های مختلف امدادی، خدماتی خود را ارتقا دهد تا بتواند امدادهای لازم را در مواقع ضروری در استان و تهران را تامین کند.

وی در پایان  با اعلام اینکه  تمامی ادارات شهرستان فردیس باید هر چه سریع تر در این‌ منطقه مستقر شوند، افزود: ایجاد فضای کسب و کار و تکریم ارباب رجوع  از الزامات بوده و باید توقعات فردی را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.