بعد از انتشار تعرفه‌های جدید واردات خودرو نه تنها قیمت خودرو کاهش نیافته بلکه شرکت‌ها با عدم عرضه محصولات خود باعث افزایش قیمت‌ها تا ۳۸ میلیون تومان هم شده‌اند .

افزایش ۵ تا ۳۸ میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی+ جدول قیمت خودرو

به گزارش قدس آنلاین، برخلاف تمام پیش بینی‌ها اعلام تعرفه‌های جدید واردات خودرو هم هنوز نتوانسته تأثیری بر  کاهش قیمت انواع خودرو در بازار داشته باشند. فعالان بازار عدم ترخیص خودرو از گمرک و بلاتکلیفی واردکنندگان را در قیمت‌گذاری محصولات عامل اصلی آشفته بازار این روزهای خودرو اعلام می‌کنند که هنوز سامان پیدا نکرده است.

بعد از انتشار تعرفه‌های جدید واردات خودرو نه تنها قیمت خودروها کاهش پیدا نکرده بلکه شرکت‌ها با عدم عرضه محصولات خود باعث افزایش قیمت‌ها تا ۳۸ میلیون تومان هم شده‌اند که این موضوع به طور حتم با عرضه محصولات کاهش خواهد یافت. اما کسب سود بیشتر عاملی شده تا رقبتی به فروش خودرو در سطح بازار وجود نداشته باشد.

در حال حاضر سوناتا هیبریدی با رشد ۲۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۲۳ میلیون تومان، توسان با رشد ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان، سانتافه با رشد ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان، النترا با رشد ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، سراتو با رشد ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان، اوپتیما با رشد ۱۸ میلیون تومانی با قیمت ۲۲۳ میلیون تومان، رافور با رشد ۳۸ میلیون تومانی با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برخلاف بازار بی سامان خودروهای وادارتی، قیمت‌ انواع خودروهای داخلی به تعادل رسیده و شاهد افزایش قیمتی در بازار نیستیم. فقط قیمت تعدادی از خودروها مانند ۲۰۷ ، تندر پلاس و موارد دیگر که عرضه کمی در بازار دارند همچنان با اختلاف قیمت نسبت به کارخانه روبه رو هستند.

قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.