رشت_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت:‌ مهم‌ترین راهکار صیانت اجتماعی، مشارکت مردمی است.  

مشارکت مردمی مهم‌ترین راهکار صیانت اجتماعی است

به گزارش قدس انلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار صیانت اجتماعی، مشارکت مردمی است، اظهار داشت: امروزه فرهنگ‌سازی و پذیرش خرده‌فرهنگ‌ها از سوی جامعه، آثار مثبت ملموس‌تری نسبت به برخورد قانونی دارد.  

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی همچون امنیت ملی جدای از مردم نیست، تصریح کرد:‌ هر کس باید به نوبه خودش در تحقق امنیت احساس مسئولیت کند، چرا که هر کس به سهم خودش به امنیت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، نیاز دارد.  

وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار بدون مشارکت جدی مردم میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امنیت تنها در شرایطی در جامعه ظهور پیدا می‌کند که تک تک افراد به عنوان شهروند در آن سهیم باشند.  

معاون اجتماعی پلیس گیلان امنیت را یک مسئله حیاتی و کلیدی در سراسر دنیا دانست و اضافه کرد: تنها در سایه امنیت می‌توان به پیشرفت در عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست پیدا کرد.  

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در مسیر تامین امنیت موفق باشد، اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس اگر مشارکت جدی و گسترده مردم نبود، مقاومت جانانه در مقابل دشمن شکل نمی‌گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت باید از مشارکت و انرژی مردم در ایجاد امنیت و ارتقا احساس امنیت در جامعه بهره‌مند شود، تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی در ایجاد امنیت پایدار، استفاده از نقش ارزشمند مردم در تقویت امنیت عمومی است   

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که در میان سایر بخش‌های حاکمیت نزدیک‌ترین سطح تعامل و برخورد با مردم را دارد، باید در برقراری نظم و امنیت بیشترین توجه را به مردم داشته باشد.  

سرهنگ خیرخواه با تاکید بر اینکه اگر هوشیاری مردم ایران نبود، امنیت امروز کشور در وضعیت ایده‌آل قرار نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: همه بسترهای لازم برای افزایش مشارکت مردمی در تامین امنیت باید فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.